استانها » البرز
کد خبر : 420447
شنبه - 17 شهریور 1397 - 13:40
رئیس پلیس‌آگاهی استان البرز خبر داد

آزادی گروگان ۴۰ ساله در کرج/چهار نفر دستگیر شدند

رئیس پلیس‌آگاهی استان البرز گفت: مرد ۴۰ ساله که توسط آدم‌رباها به فردیس_کرج منتقل شده بود آزاد شد و در این پرونده چهار نفر دستگیر شدند.

آزادی گروگان ۴۰ ساله در کرج/چهار نفر دستگیر شدند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، سرهنگ جواد صفایی امروز گفت: یک پرونده نیابت قضایی از جنوب کشور ارسال شد که حاکی از ربوده شدن یک مرد ۴۰ ساله بود.

وی با بیان اینکه آردم ربا ها افراد ناشناس بودند، افزود: با توجه به حساسیت این پرونده رسیدگی و نظارت بر ان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس‌آگاهی استان البرز بیان کرد: از برادر فرد ربوده شده که به عنوان شاکی پرونده بود تحقیق شد و متوجه شدیم که فرد یاد شده راننده کامیون بوده که برای حمل بار به جنوب کشور سفر کرده است.

صفایی اضافه کرد: باتوجه به عدم تماس راننده با خانواده و خاموشی تلفن همراه وی پس از چند روز، افراد ناشناس با منزل فرد مفقود شده تماس گرفته و باج خواهی می‌کنند.

وی ادامه داد: طبق گفته خانواده فرد یاد شده، آدم‌رباها درخواست وجه سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی در قبال آزادی مرد ۴۰ ساله داشته‌اند.

رئیس پلیس‌آگاهی خاطرنشان کرد: رباینده از برادر فرد می‌خواهد که برای تبادل پول و مردم ۴۰ ساله به کرج بیاید که خانواده این فرد مسئله را بلافاصله با پلیس در میان می‌گذارند.

صفایی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، اکیپی از کارآگاهان مجرب پلیس و اقدامات اطلاعاتی به صورت نامحسوس به محل قرار رباینده اعزام شدند و در این میان یک دستگاه خودرو وانت پیکان با ۲ نفر سرنشین که منتظر سوژه خود بودند را مشاهده و مورد شناسایی قرار گرفت.

وی با اشاره به همکاری برادر فرد ربوده شده با پلیس برای جلب اعتماد ربایندگان، تصریح کرد: برادر مرد ۴۰ ساله سوار خودرو متهمان شد و مأموران پس نیز در پی تعقیب خودرو در یک فرصت مناسب و عملیات غافلگیرانه، خودرو مذکور را متوقف و ربایندگان را در حالی که قصد فرار داشتند دستگیر کردند.

رئیس پلیس‌آگاهی استان البرز با بیان اینکه این عملیات با بکار گیری سلاح گرم همراه بود، بیان کرد: متهمان طی بازجویی‌های اولیه اعلام کردند که فرد ربوده شده در یکی از منازل شهرستان فردیس زندانی است و دو نفر نیز از وی مراقبت می‌کنند.

صفایی از دستگیری دو متهم دیگر خبر داد و گفت: گروگان توسط نیروهای پلیس آزاد شد و هر چهار نفر آدم‌ربا به جرم‌های خود اعتراف کردند.

وی در پایان با بیان اینکه دو نفر از این افراد سرکرده اصلی باند هستند، خاطرنشان کرد: متهمان به دستگاه قضایی معرفی شدند و پرونده در حال طی شدن روندعادی و قانونی است.

انتهای پیام