«آوا»هایی که در تصویر به صدا در آمدند/ نمایش نقاشیهای یک هنرمند در سالگرد درگذشتش
نمایشگاه «آشفته رقص» شامل آثار زندهیاد محمد لقمانی در سالگرد درگذشت این هنرمند افتتاح میشود. همچنین عکسهای مهدی فتاحیه در نمایشگاه «آوا» به نمایش در آمده است.
به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، نمایشگاه «آشفته رقص» شامل آثار زنده یاد محمد لقمانی در سالگرد درگذشت این هنرمند پنجشنبه ۳۱ خردادماه ساعت ۱۶ در گالری آما افتتاح میشود.
این نمایشگاه به نوعی خودنگارههای پایانی عمر محمد لقمانی(مانی) است به مناسبت اولین سالگرد درگذشت این هنرمند ۳۱ خرداد تا ششم تیرماه در گالری آما واقع در شهرک غرب، بلوار فرحزادی، میدان کتاب، خیابان کوهستان، شماره ۸ برگزار میشود.
«لقمانی» هنرمند نقاش، شاعر و نوازنده پیانو صبح چهارشنبه اول تیرماه سال ۹۶ در سن ۴۶ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت.
* «آوا»هایی که در تصویر به صدا در آمدند
نمایشگاه عکس «آوا» مهدی فتاحیه عصر شنبه ۲۶ خرداد در شهر کتاب ابن سینا افتتاح شد. در نخستین روز نمایشگاه هنرمندانی همچون حسین کیانی، فرزاد پاک، بانیپال شومول، حسین جمالی، روشنک غزلباش و نیما حسینی پناه حضور داشتند.
این نمایشگاه ۱۵ اثر را برای بازدید مخاطب به نمایش گذاشته و تا اول تیرماه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان است.
فتاحیه درباره نام این نمایشگاه توضیح داد: دغدغه من موضوع روابط و تعاملات اجتماعی بود که از نشانههای خیلی جدی این موضوع ارتباط بین آدمها است. جامعترین ابزار ارتباط؛ کلام و صدا است. خیلی درگیر کشف ارتباطات بودم و در این مدت انواع ارتباطات را بررسی کردم که در نهایت خواستم را پیدا کنم تا بتوانم صداهایی را که باعث ارتباط میشوند را به تصویر بکشم.
او ادامه داد: روابط بین آدمها مشخص و هویدا بود بنابراین نمیتوانست ذهن مخاطب را درگیر کند. میخواستم مخاطب از طریق کشف این تصویرها درگیر کشف پیام شود و تصویرهای این نمایشگاه باعث شود که مخاطبان با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و به صحبت درباره آثار وادار شوند.
فتاحیه در ادامه درباره شکل گیری ایده نمایشگاه افزود: در نهایت اتفاقات اطرافمان را پیدا کردم و سعی کردم آنها را با زاویهای نشان بدهم که تا به حال دیده نشدهاند تا بتوانند حرفهای جدیدی بزنند همانطور که آدمها از جنبه بیرونی و درونی حرفهای متفاوتی برای گفتن دارند.
وی درباره رنگی و سیاه سفید بودن آثار گفت: هیچ قانونی بر آثار حکم نمیکند که حتما رنگی و یا سیاه و سفید و یا از زاویهای مشخص باشند بنابراین هر کدام به یک شکل در آمدهاند زیرا تنها خروجی کار برایم اهمیت داشت.
انتهای پیام/