استانها » البرز
کد خبر : 379474
دوشنبه - 22 مرداد 1397 - 11:20

‌مهمترین پیشران در توسعه ‌ایلام همراهی و همدلی مردم و مسئولان است

معاون امور اقتصادی استانداری ایلام گفت: مهم‌ترین پیشران در توسعه استان ایلام همراهی و همدلی مردم و مسئولان است.

‌مهمترین پیشران در توسعه ‌ایلام همراهی و همدلی مردم و مسئولان است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل ازتسنیم از ایلام، ایوب درویشی عصر امروز درنشست “ایلام و توسعه” آینده پیش روی استان را روشن ارزیابی کرد و  اظهار داشت: اگرچه در شرایط حاضر مردم با برخی چالش‌ها و مشکلات روبه رو هستند اما در استان ایلام با توجه به وجود پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های عظیم و از همه مهمتر عزم جدی مسئولان در جهت اعمال پیشران های مهم توسعه ای استان می توان چنین اظهار داشت که آینده روشنی پیش روی استان قرار دارد.

وی ادامه داد: البته اینجا لازم است از این مردم بزرگ که در همه حال یار و یاور مسئولان بوده‌اند صمیمانه تشکر و قدردانی کنم چرا که مهم‌ترین پیشران در توسعه استان همراهی و همدلی مردم و مسئولان است.

 درویشی بر لزوم امید آفرینی در جامعه تاکید کرد و گفت: به هیچ وجه پذیرفتی نیست مسئولان در شرایط موجود بجای پاسخگویی و حل مشکلات مردم، بیایند صرفا با گله وشکایت از وضعیت موجود بر ناامیدی مردم بیافزایند و مشکلات را دوچندان کنند.

وی ادامه داد: مدیران در هر شرایطی باید مسئولیت‌پذیر عملکرد خود باشند و درقبال وضعیت موجود به جای اینکه خود را در قامت یک طلبکار ببینند، پاسخگو باشند.

معاون امور اقتصادی استانداری ایلام توسعه استان ایلام را در گرو رشد متوازن و همه جانبه شاخص‌ها دانست و گفت:پرواضح است توسعه مفهومی چند لایه دارد و برای رسیدن به این مهم نیازمند درک عمیقی از روابط پیشران‌های استان هستیم به نحوی که این مهم منتج به هم افزایی زنجیروار در امورات پیش رو شود.

وی سپس به ظرفیت عظیم نفت و گاز و پتروشیمی در استان اشاره داشت و گفت: یکی از پیشران های مهم توسعه‌ای استان سه گانه نفت، گاز و پتروشیمی است و اگر ما بتوانیم این ظرفیت‌های تعیین کننده را جوری معرفی کنیم که منتج به جذب سرمایه‌گذاران شود آن وقت است که باید امیدوار بود که می‌توان شاهد رشد صنایع میان دست و پائین دستی در این حوزه بود و این یعنی اشتغالزایی پایدار که در نهایت ارمغان توسعه در استان شود.

وی افزود: یکی از دلایل مهم رونق اقتصادی ایجاد زنجیره ارزش افزوده است که این مهم را می توان در صنایع پائین دستی به درستی ایجاد کرد.

این مقام مسئول سپس مرز مشترک را پیشران مهم دیگر استان قلمداد کرد و گفت: مسئولان استان تمام تلاش خود برای حداکثر استفاده از مرز مشترک بکار بسته اند و در این راه دیدارها و نشست‌های زیادی بین طرفین ایرانی و عراقی چه در خاک عراق و چه در ایران انجام گرفته است.

وی ادامه داد: به طور نمونه دو بازارچه مرزی چیلات و چنگوله تحت اقدام خود قرار داده ایم و در راستای تکمیل زیرساخت‌های این دو مرز اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته و در دست اقدام است.

از نظر معاون امور اقتصادی استانداری ایلام اربعین پیشران مهم دیگر استان قلمداد می شود که با تدوین سند اربعین بعد اقتصادی اربعین فعال می‌گردد تا در کنار برکات معنوی این پدیده عظیم مردم استان شاهد اثرات اقتصادی آن نیز باشند.

درویشی سپس به تدوین سند آمایش سرزمینی اشاره داشت و گفت: به یقین نقشه راه توسعه استان در این سند راهبردی و عملیاتی قابل تعریف است و همه دستگاه بایست از این پس شتاب و سمت و سوی حرکت خود را با این سند بالادستی هماهنگ کنند.

وی ادامه داد؛ در سند آمایش سرزمینی پیشران‌های توسعه ‌ای استان مشخص می شوند تا با سرعت و دقت بیشتری نقشه توسعه استان دنبال شود.

معاون استاندار ایلام در جمع بندی صحبت های خود راه نجات استان را ایجاد سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف دانست و گفت: استان ایلام با توجه به موقعیت و ظرفیت های منحصر به فرد خود حرف‌های زیادی برای گفتن دارد که برای شنیدن آن نیازمند یک راویت زیبا و درست هستیم تا این توانمندی‌ها را به درستی معرفی نماید.

وی درپایان آینده ایلام را روشن و پرامید دانست و گفت: تمام سعی و تلاش ما این است که استان در حال توسعه ایلام در چهل سالگی عمر پربرکت انقلاب اسلامی بتواند به رشد و پختگی لازم برسد.

انتهای پیام/ش