​وزیر راه و شهرسازی از نزدیک بر نحوه بازگشایی راه های آزاد راه قزوین- رشت نظارت کرد

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی عصر پنجشنبه در بازدید از راهدارخانه کوهین در استان قزوین شاهد تلاش راهداران برای باز کردن راههای مسدود شده از برف اخیر بود.

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، در این بازدید محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به مسدود شدن آزادراه قزوین- رشت در برف و کولاک اخیر که ارتفاع آن تا یک متر میرسید اولویت اصلی راهداری بر بازگشایی این مسیر و راه های شریانی بود که خوشبختانه با تلاش راهداران صبح امروز به طور کامل بازگشایی شد.

وی افزود: پس از بازگشایی مسیرهای شریانی و اصلی استان گیلان، نوبت به راه های روستایی این استان رسیده و هم اکنون عملیات برف روبی و بازگشایی این مسیرها نیز در حال انجام است.

اسلامی ادامه داد: در برف و کولاک اخیر که در برخی استان ها مانند گیلان شدت بیشتری داشت و موجب بسته شدن راه ها شد با تلاش راهداران استان های قزوین، زنجان، مرکزی، مازندران و البرز و همچنین کمک های بخش خصوصی در اختصاص ماشین آلات بار دیگر جلوه های همبستگی را در بین ایرانیان شاهد بودیم.

وی گفت: قزوین به عنوان استان معین گیلان در این عملیات نیز همچون گذشته از همان ساعات اولیه بارش برف متعهدانه و حرفه ای عمل کرد و عملکرد رضایت بخشی از خود نشان داد که قابل تقدیر است. اسلامی در خصوص ماشین آلات ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای برای برف روبی در زمانی که معین استانی دیگر هم می شوند گفت:

در شرایطی که استان ها علاوه بر مدیریت امور خود باید معین استانی دیگر هم باشند آن حد لازم از ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز را که باید برای خود نگه دارند رعایت می شود و بقیه آن در اختیار استان دیگر قرار می گیرد تا بحران به نحو مطلوب مدیریت شود.

وی اظهار داشت: در سال های گذشته تعدادی ماشین آلات جدید به استان قزوین و استان های دیگر تخصیص داده شد اما با توجه به احتمال وقوع بسیاری از حوادث طبیعی در استان ها نیاز به ماشین آلات جدید همچنان ادامه دارد و وزارت راه و شهرسازی در صدد نوسازی ناوگان و همچنین افزایش تعداد آن است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در راستای خدمات رسانی به موقع و درست در زمان حوادث باید اکیپ های سیار افزایش یابند تا قدرت تحرک راهداری و حمل و نقل جاده ای به حداکثر افزایش یابد.