خراسان شمالی
کد خبر : 442786
شنبه - 31 شهریور 1397 - 17:27
سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی:

۷۰۰ نفر از خراسان شمالی در سال گذشته از تحصیل بازماندند

سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی بازماندگان از تحصیل در سال گذشته را ۷۰۰ نفر یادکرد و این تعداد را در سال جاری نامشخص دانست.

۷۰۰ نفر از خراسان شمالی در سال گذشته از تحصیل بازماندند

 به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس ،عباس سعیدی ظهر امروز در نشست خبری به مناسب آغاز سال تحصیلی مدارس اظهار کرد: ۱۶۵ هزار دانش‌آموز در دو هزار آموزشگاه و هشت هزار کلاس از ابتدای مهرماه تحصیل می‌کنند که ۱۷ هزار ۸۰۰ نفر کلاس اولی و ۱۳ هزار و ۵۹۹ نفر پایه هفتم از امروز در مدارس حاضر شدند.

وی همچنین با اشاره به موضوع کمبود نیرو گفت: ۱۳ هزار و ۸۰۰ معلم رسمی و آموزگار، ۱۵۰ نیروی خدمات، ۱۴۷ سرباز معلم و ۱۵۶ نفر فارغ‌التحصیل تربیت‌معلم و ۵۰۵ نفر حق‌التدریس نیروهای آموزشی خراسان شمالی در سال تحصیلی جاری را تشکیل می‌دهند.

سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی بازماندگان از تحصیل در سال گذشته را ۷۰۰ نفر یادکرد و این تعداد را در سال جاری نامشخص دانست.

وی از کمبود فضای آموزشی و عدم وجود زمین در مرکز استان نیز خبر داد و تصریح کرد: ۲۰۰ واحد آموزشی از ۴۸۰ آموزشگاه بجنورد دونوبته است که از معضلات این شهرستان به شمار می‌رود اما در سایر شهرستان‌ها چنین مشکلی وجود ندارد.

سعیدی همچنین تلاش برای خروج مدارس از تنوع را از برنامه‌های آینده آموزش‌وپرورش بیان کرد و گفت: دریافت مبالغی با عناوین طرح خیران از سوی برخی مدارس هیات امنایی وجاهت قانونی ندارد و با این مدارس برخورد می‌شود.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اجبار دانش آموزان کلاس نهم برای انتخاب رشته‌های فنی و کار و دانش نیز تصریح کرد: هدایت تحصیلی در سه مرحله انجام می‌شود تا ۵۰ درصد دانش آموزان به شاخه نظری و سایرین نیز به شاخه کار و دانش هدایت شوند که این اتفاق بر اساس توسعه متوازن و ظرفیت دانش آموزان انجام می‌شود.

سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی در انتها نبود کارشناس در رشته بورس را باعث توقف ثبت‌نام دانش‌آموز در این رشته عنوان کرد و ادامه داد: متأسفانه عدم‌حمایت بورس از این رشته، باعث به سرانجام نرسیدن این طرح شد و امیدواریم در آینده مشکلات راه‌اندازی رشته بورس نیز رفع شود.

انتهای پیام/