اردستان » تولیدی » حمید فرخی » شهرستان های اصفهان » گفتگو
کد خبر : 597604
چهارشنبه - 12 دی 1397 - 16:42
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان:

۵۰ هزار رأس دام سبک در اردستان بر علیه تب برفکی واکسینه شدند

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان گفت: در تلاش یک ماهه ۵۰ هزار راس دام سبک در شهرستان اردستان در راستای پیشگیری از بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

۵۰ هزار رأس دام سبک در اردستان بر علیه تب برفکی واکسینه شدند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، میثم استکی در گفت و گویی اظهار داشت: به منظور پیشگیری از بیماری تب برفکی در دام سبک روستایی و عشایری شهرستان اردستان، عملیات مایه کوبی از آذرماه تا کنون به مدت یک ماه به پایان رسید.

وی افزود: به همت اکیپ های واکسیناسیون دولتی و بخش خصوصی ۵۰ هزار راس دام سبک (گوسفند و بز) در شهرستان اردستان به صورت کاملا رایگان تحت پوشش واکسیناسیون تب برفکی قرار گرفتند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان گفت: نیروهای دامپزشکی در خط مقدم پیشگیری و مبارزه با بیماری های مشترک و واگیر دام قرار دارند اما با جدیت در این راه فعالیت خود را انجام می دهند.

وی ادامه داد: همکاری دامداران شهرستان در خصوص تسهیل اجرای طرح مذکور و عملکرد اکیپ های واکسیناسیون شهرستان قابل تقدیر  است و بر این اساس توانستیم در مدت یک ماه این مقدار دام را در مقابل بیماری های واگیردار واکسیناسینه کنیم.

استکی همچنین ابراز داشت: واکسیناسیون یکی از راه های پیشگیری از بیماری تب برفکی است و بر این اساس نیاز است دامداران با توجه به آموزش های دیده شده در رعایت حداکثری ضوابط امنیت زیستی در دامداری ها تمام همت خویش را به کار بگیرند.