استانها » خبر پوششی » خراسان رضوی
کد خبر : 352012
یکشنبه - 24 تیر 1397 - 13:36

۴۷۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: ۴۷۰ هزار نفر در خراسان رضوی تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی هستند.

۴۷۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، حمید رضا پوریوسف در نشستی مطبوعاتی به مناسبت هفته بهزیستی اظهار کرد: بهزیستی ۱۵۰ نوع فعالیت متنوع را به جامعه هدف معلولین، زنان سرپرست خانوار، کودکان بد یا بی سرپرست، زنان آسیب دیده اجتماعی، کودکان آسیب دیده اجتماعی و معتادین پاک شده ارائه می شود.

پوریوسف با اشاره به اینکه ۴۷۰ هزار نفر در خراسان رضوی تحت پوشش بهزیستی هستند، افزود: در سال گذشته یکی از فعالیت های ما درمان معتادان متهاجر بود که در حال حاضر بهزیستی استان به کلیه معتادان متهاجری که به این سازمان تحویل داده می شود در ۱۱ مرکز ترک مواد مخدر خدمات ارائه می کند همچنین ۲ مرکز ترک اعتیاد گذری هم در طرق و گلشهر احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای آزمایشی طرح غربالگری شنوایی پیش از دبستان را داشته ایم، ادامه داد:اعتبارات هزینه ای استانی در سال جاری با ۶۴ میلیارد تومان نسبت به سال قبل ۱۰ درصد رشد و اعتبارات ملی هم در سال قبل نسبت به سال ۹۵ رشد ۲۴ درصدی داشته است همچنین اعتبارات عمرانی ابلاغ شده نسبت به سال گذشته با ۲۶۰ درصد رشد همراه بوده است.

. وی با بیان اینکه در سال گذشته سهم ایجاد اشتتغال استان ۳ هزار و ۴۱۷ شغل بود که ما توانستیم ۴ هزار و ۴۱۱ اشتغال ایجاد کنیم، افزود: در سال گذشته ۳ میلیارد تومان وسایل کمک توانبخشی در بین معلولین توزیع کردیم همچنین ۶ شهر سلطان آباد، طرقبه، تربت جام، کاشمر، فریمان و گناباد با هماهنگی شهرداران آنها به عنوان شهر بدون مانع انتخاب شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به اینکه مبلغ کل تسهیلات اعطایی ۷۰ میلیارد تومان بود اما فقط ۵۳ میلیارد تومان آن اختصاص داده شده است، گفت:سهم ایجاد اشتغال استان در سال جاری ۳ هزار و ۹۲۹ نفر است که در سه ماه اول سال جاری توانستیم ۱۸۳۵ اشتغال ایجاد کنیم.