۲۵۰ محور شریانی و غیر شریانی در شبانه روز گذشته دارای بارش برف و باران بودند

در پی تغییرات جوی در روزهای اخیر که در۲۱ استان کشور مشتمل بر ۲۵۰ محور شریانی و غیر شریانی ، منجر به بارش باران و برف و کولاک شد، با آماده باش کامل نیروهای راهداری و به کارگیری ماشین آلات راهداری زمستانی، اقدام به نمک پاشی وبرف روبی شده است .

۲۵۰ محور شریانی و غیر شریانی در شبانه روز گذشته دارای بارش برف و باران بودند
به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، محمد رودباری مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات این سازمان با اعلام این مطلب افزود: در مجموع ۱۹۱ محور شریانی دارای بارش بوده است و دو محور مسدود شد . این در حالی است که ۵۹ محور غیر شریانی دارای بارش بودند و ۹ محور مسدود شد که با اقدامات به موقع راهداری، همه راه ها در همان ساعات اولیه  بازگشایی شدند. همچنین نسبت به بازگشایی ۶۶۰ محور روستایی اقدام شده است .
وی خاطر نشان کرد: در روزهای اخیر ۱۹۸۲ نفر نیروی راهداری و ۱۱۴۵ دستگاه ماشین آلات راهداری مشغول انجام عملیات  راهداری زمستانی بودند .
در ایام بارش ها عملیات برف روبی به طول ۲۷ هزار و ۳۹۶ کیلومتر انجام شد و شن و نمک مصرفی ۵۹۳۰ تن بوده است. این در حالی است که در این مدت ۸۴ مقطع ریزش برداری شده و به ۵۳۸ دستگاه  خودرو کمک رسانی لازم صورت گرفت و ۴۱ مسافر در راهدارخانه ها اسکان داده شدند .
گفتنی است، مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیزماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از مسافران خواست در صورت ضرورت سفر، تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ همراه داشته باشند و قبل از سفر از طریق سامانه ۱۴۱، از وضعیت محورهای مورد تردد خود آگاهی حاصل کنند.