فرهنگ و هنر » میراث فرهنگی و گردشگری
کد خبر : 755010
دوشنبه - 10 تیر 1398 - 22:44

۱.۴ میلیارد گردشگر از کجا به کجا سفر می‌کنند

رکورد ۱.۴ میلیارد گردشگر بین‌المللی در سال گذشته میلادی در حالی رقم خورد که بد نیست بدانیم این توریست‌ها از کدام مناطق جهان بودند و بیشتر چه مقاصدی را یرای سفر خود انتخاب کردند.

۱.۴ میلیارد گردشگر از کجا به کجا سفر می‌کنند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایسنا به نقل از گاردین، صنعت گردشگری همچنان روند رو به رشد خود را حفظ کرده و بر اساس اعلام سازمان جهانی گردشگری در سال ۲۰۱۸ میلادی در مجموع ۱.۴ میلیارد نفر برای تعطیلات خاک کشور خود را ترک کردند که رشد ۶ درصدی را در مقایسه با سال گذشته آن نشان می‌دهد.

این روند صعودی باز هم بر اهمیت صنعت گردشگری در اقتصاد جهانی تاکید می‌کند، به‌طوریکه سهم این صنعت از اقتصاد در سال ۲۰۱۸ به ۱.۷ تریلیون دلار رسید که برابر با ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان است. حتی سازمان جهانی گردشگری (WTO) نیز برای به‌روز رسانی اطلاعات این رشد سریع در عرصه گردشگری بین‌الملل که فراتر از پیش‌بینی‌هاست با مشکل رو به رو شده است.

در سال ۱۹۵۰ میلادی تنها ۲۵ میلیون گردشگر بین‌المللی در سراسر جهان وجود داشت و این رقم در سال ۱۹۷۰ به ۱۶۶ میلیون و در سال ۱۹۹۰ به ۴۳۵ میلیون نفر افزایش یافت که رشد خطوط هواپیمایی بزرگ در سراسر جهان از مهم‌ترین عوامل این رشد بود.

گردشگری بین‌المللی از پایان جنگ جهانی دوم تا کنون رشد چشمگیری داشته است

«نیکودم زومیلو» استاد اقتصاد و امور مالی از دانشگاه لندن معتقد است رشد صنعت جهانی گردشگری تا حدی مرهون افزایش سرویس‌های جهانی است که از آن جمله می‌توان به سایت‌های رزرو آنلاین اشاره کرد که به کاهش قیمت‌ها و افزایش رضایتمندی مسافران منجر شده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان جهانی گردشگری، چهار پنجم از توریست‌ها در منطقه خود سفر می‌کنند و بر این اساس اروپا از نظر میزبانی‌ها از توریست‌ها همچنان پیشتاز است و سال گذشته پذیرای ۷۱۳ میلیون توریست بوده است.

در سطح جهانی نیز به ترتیب کشورهای فرانسه، اسپانیا، آمریکا، چین و ایتالیا سالانه میزبان بیشترین تعداد گردشگر خارجی هستند.

پربازدیدترین کشورهای دنیا

گردشگری در دیگر مناطق جهان نیز رو به رشد است و به عنوان مثال سال گذشته شمال آفریقا شاهد افزایش ۱۰ درصدی سفر مسافران خارجی بود ورود گردشگران بین‌المللی به جنوب صحرای بزرگ آفریقا و خاورمیانه نیز با محبوب شدن سفر به مقاصد غیرمتعارف، افزایش یافته است.

شرکت تاکسی اینترنتی «اوبر» که در بیش از ۶۳۳ شهر جهان فعالیت دارد اعلام کرد در سال ۲۰۱۸ میلادی و بر اساس سفر کاربران خود به ترتیب ساختمان امپایر استیت نیویورک، تندیس آزادی نیویورک، برج CN در تورنتو، طاق نصرت و برج ایفل در پاریس، پنج مقصد پربازدید جهان بوده‌اند.

اما بیشترین تعداد گردشگر خارجی متعلق به کدام کشور است؟ تعداد گردشگران تولید شده توسط یک کشور با درآمد و جمعیت آن کشور رابطه مستقیمی دارد. افزایش روزافزون ثروت چینی‌ها موجب شده آنها بزرگترین منبع گردشگر در جهان باشند و تنها در سال ۲۰۱۷ تنها ۱۴۳ میلیون سفر از مبدا چین به سایر نقاط جهان انجام شده است و و پس از آن آلمان (۹۲ میلیون سفر)، آمریکا (۸۸ میلیون سفر) و بریتانیا (۷۴ میلیون سفر) قرار گرفتند.

بزرگترین منابع تأمین گردشگر جهان

انتهای پیام