استانها » تهمینه دباغ چی » تولیدی » مرکزی
کد خبر : 867844
چهارشنبه - 8 آبان 1398 - 10:23
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی:

۱۳۲ عنوان برنامه طی دهه وقف در استان مرکزی اجرا می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: ۱۳۲ عنوان برنامه طی دهه وقف امسال در ۱۲ بقعه متبرکه شاخص استان و برخی دیگر از بقاع متبرکه اجرا می‌شود.

۱۳۲ عنوان برنامه طی دهه وقف در استان مرکزی اجرا می‌شود

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: ۱۳۲ عنوان برنامه طی دهه وقف امسال در ۱۲ بقعه متبرکه شاخص استان و برخی دیگر از بقاع متبرکه اجرا می‌شود.

حجت الاسلام عبدالله واحدی در نشست با خبرنگاران رسانه‌های استان مرکزی در اراک، در آستانه فرارسیدن دهه وقف اظهار داشت: در دهه وقف سال جاری استان مرکزی ۷۰ مبلغ شامل ۱۲ مبلغ اعزامی از قم و ۵۸ مبلغ از استان مرکزی در این برنامه‌ها حضور دارند.

وی با بیان اینکه دهه وقف امسال از چهارم آبان ماه جاری آغاز شده و تا سیزدهم ادامه دارد، افزود: در این دهه برنامه‌ها بر اساس جدول پیش‌بینی شده در استان پیگیری می‌شود.

 واحدی خاطرنشان کرد: برنامه‌های ویژه به مناسبت شهادت حضرت رسول اکرم (ص) امام حسن مجتبی (ع) در ۶۸ بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود. همچنین در ۸۶ بقعه متبرکه استان مرکزی نیز در روز شهادت امام رضا (ص) به صورت مراسم عزاداری، حرکت دسته جات عزاداری پیش‌بینی شده است.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بر پایی خیمه‌های معرفت، همایش یاوران وقف، نشست های تخصصی با گروه‌ها و صنوف مختلف با هدف ترویج و نهادینه کردن وقف در جامعه، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، عیادت از بیماران، مراسم غبار روبی و عطر افشانی بقاع متبرکه شاخص استان، برپایی کارگاه‌های آموزشی با عنوان سبک زندگی اسلامی ایرانی در راستای تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب و… را بخشی از برنامه‌های ایام دهه وقف امسال استان مرکزی برشمرد.

واحدی خاطرنشان کرد: برنامه ویژه دیگری نیز در دستور کار قرار دارد آن هم برگزاری مسابقات فوتسال با عنوان جام فوتسال «احسان ماندگار» که قرار است در آمد حاصل از این مسابقات صرف کمک به کودکان سرطانی شود و تاکنون ۱۶ تیم اعلام آمادگی کرده‌اند.

گفتنی است شعار امسال دهه وقف نیز «همه واقف باشیم» انتخاب شده است.