استانها » خبر پوششی » سمیرا قادری ندیب » همدان
کد خبر : 1014583
سه شنبه - 12 بهمن 1400 - 19:44

۱۲ اثر در بخش «نمایش‌های ایرانی» جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک همدان به روی صحنه می‌رود

رییس بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان از اعلام آثار بخش «نمایش‌های ایرانی» این رویداد خبر داد و گفت: ۱۲ تئاتر در این بخش به روی صحنه می‌رود.

۱۲ اثر در بخش «نمایش‌های ایرانی» جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک همدان به روی صحنه می‌رود

به گزارش پایگاه خبری ربیع، ‍ «احمدرضا احسانی» اظهار داشت: سه نمایش خیمه‌شب بازی و ۹ نقالی و پرده‌خوانی در بخش نمایش‌های ایرانی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، اجرا می‌شود.

وی گفت: هیات انتخاب آثار بخش «نمایش‌های ایرانی»، متشکل از آناهیتا غنی‌زاده، زهره بهروزی‌نیا و هادی حسنعلی، پس از ارزیابی ۳۶ اثر این بخش از استان‌های مختلف، این آثار را برای حضور در  جشنواره معرفی کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: بخش نمایش‌های ایرانی با هدف ایجاد فرصت برای گروه‌های نمایشی کودک و نوجوان ایجاد شده که در شاخه‌های مختلف هنرهای نمایشی آیینی و سنتی ویژه کودک و نوجوان به تولید اثر می‌پردازند که تا پیش از این در جشنواره کودک و نوجوان حضور نداشتند.

به گفته او  در بخش خیمه شب‌بازی نمایش‌های «تماشاخانه خیمه‌شب بازی» به نویسندگی و کارگردانی محمد حسن ابویی از مهریز، «دروغ مبارک» به نویسندگی و کارگردانی حسین (عرشیا) ربیعی از تهران، «ویروس کشون» به نویسندگی و کارگردانی امیرحسین انصافی از تهران برگزیده شده‌اند.

احسانی خاطرنشان کرد: در بخش نقالی و پرده‌خوانی نیز «بانو گشسب» برگرفته از شاهنامه فردوسی با نقالی و پرده‌خوانی مهرساد جلیلوند از بوشهر، «خوان دوم اسفندیار» نوشته علیرضا اسدپور با نقالی و پرده‌خوانی الینا هاشمی از کازرون، «خوان سوم اسفندیار»نوشته علیرضا اسدپور با نقالی و پرده‌خوانی سیده مهتاب حسینی از کازرون اجرا می شود.

به گفته وی، همچنین «خوان چهارم اسفندیار» نوشته علیرضا اسدپور با نقالی و پرده‌خوانی آرمیتا نصرزاده از کازرون، «خوان چهارم نبرد رستم و جادوگر» بازنویسی مژگان صفری با نقالی و پرده‌خوانی نازنین زهرا بحرینی از بوشهر، «خوان چهارم نبرد رستم و جادوگر» بازنویسی مژگان صفری با نقالی و پرده‌خوانی یسنا کشاورز از بوشهر، «نبرد رستم و اکوان دیو» نوشته بهاره جهاندوست با نقالی و پرده‌خوانی آنیتا توکلی از کرج و «نقل برزو» نوشته سیدمحسن هاشمی و با نقالی و پرده‌خوانی یاسمین مریخی و زهرا داورپناه از تربیت حیدریه و همچنین «هفت‌خوان رستم» نوشته نوشین بیگلریان و با نقالی سمانه اراکی از همدان جزو نمایشهای پذیرفته شده هستند.