سینما، تئاتر و تلویزیون » هنر
کد خبر : 697084
یکشنبه - 8 اردیبهشت 1398 - 11:00

یک عروسک‌گردان: کارهای عروسکی اجر مالی ندارند!

یک نویسنده و کارگردان عروسکی گفت: کسی عروسک‌گردان‌ها را نمی‌بیند، من و گروهی که با آنها همکاری می‌کنیم در این مدت بیشتر در کارهای عروسکی حضور داشتیم و همه بالاتفاق از گروه‌هایی که با آنها همکاری کردیم طلبکار هستیم.

یک عروسک‌گردان: کارهای عروسکی اجر مالی ندارند!

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، «امیر سلطان احمدی» نویسنده و کارگردان برنامه‌های عروسکی تلویزیون  درباره فعالیت این روزهای خود گفت: در حال حاضر در حال نگارش طرحی هستیم که در صورت تصویب آن ، امیدواریم اثری جذاب و ویژه را برای گروه سنی خردسال تولید کنیم.

صداپیشه مجموعه عروسکی «حجره قیمه خان» که از شبکه ایران کالا پخش می‌شود درباره ادامه حضور در این مجموعه نیز بیان داشت: ما چهل قسمت از این برنامه را تولید کردیم و پخش هم شد اما متاسفانه خلاف قولی که تهیه کننده و مدیران این شبکه در ابتدای تولید به ما داده بودند، بعد از گذشت ۱۴ ماه هنوز خیلی از عوامل از جمله خود من تنها بیست درصد از حقوق خود را دریافت کرده‌اند و جالب‌ترین بخش ماجرا اینجاست که برای عروسکی که خالقان آن هنوز با پروژه قرارداد دارند و بدون اطلاع آنها، دنبال عروسک گردان‌ها و صداپیشه دیگری می‌گردند. یعنی به راحتی تمامی اصول حرفه‌ای را زیر پا می‌گذارند.

وی در ادامه اظهارداشت: این را می‌دانم که مدتی است تلویزیون با مشکل بودجه مواجه است، اما بسیاری از پروژه‌ها قبل از سال نو با عواملشان تسویه کردند. از طرفی من و گروهی که با آنها همکاری می‌کنیم در این دو سه سال بیشتر در کارهای عروسکی حضور داشتیم و همه بالاتفاق از گروه‌هایی که با آنها همکاری کردیم طلبکار هستیم و این شیوه برخورد با هنرمندان این حوزه واقعاً غیرمحترمانه است.

عروسک‌گردان پسرعمه‌زا در ادامه نیز بیان داشت: من به شخصه سالها است که با تلویزیون در برنامه‌ها و مجموعه‌های عروسکی و کودک همکاری می‌کنم، اما تا به حال یکبار هم نشده که تلویزیون در مواردی این چنینی بابت دستمزدهای ما پا در میانی کند و طرف ما باشد. چون در نهایت ما از قرارداد سازمان با تهیه کننده‌ها و قول و قرارهای مابین آنها بی اطلاعیم و هیچ وقت دقیقاً متوجه نمی‌شویم که سازمان در پرداخت‌ها کوتاهی می‌کند یا بعضی از تهیه کننده ها … امیدوارم قدر هنرمندان زحمت کش و خلاق این حوزه را بیشتر بدانیم.

انتهای پیام/