تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات » گوشی های هوشمند
کد خبر : 340081
یکشنبه - 10 تیر 1397 - 14:22

یک دستگاه با ۹ لنز دروبین در راه بازار گوشی های موبایل است!

اگر تا به حال به این فکر می‌کردید که ۳ لنز دوربین گوشی P20 Pro هواووی برای مدت‌ها پادشاه دنیای دوربین‌های گوشی‌های موبایل خواهد بود، ولی بهتر است بدانید که Foxconn در حال کار روی یک نمونه با ۹ لنز دوربین در پشت آن است.

یک دستگاه با ۹ لنز دروبین در راه بازار گوشی های موبایل است!

به گزارش پایگاه خبری ربیع،اگر تا به حال به این فکر میکردید که ۳ لنز دوربین گوشی P20 Pro هواووی برای مدتها پادشاه دنیای دوربینهای گوشیهای موبایل خواهد بود، ولی بهتر است بدانید که Foxconn در حال کار روی یک نمونه با ۹ لنز دوربین در پشت آن است.

در سال پیش ما شاهد عرضه دروبین Light L16 با ۱۶ عدد دوربین در پشت آن بودیم و این در حالی بود که این محصول از فرم رایج گوشیهای موبایل برای انجام این کار استفاده بود. با این حال به لطف فناوری پیشرفته کمپانی Foxconn در تجمیع تجهیزات بزرگ در اندازههای کوچک، تکنولوژی تولید گوشیهای موبایل به سمتی رفته است که ما بتوانیم تا ۹ عدد دوربین در یک گوشی را مشاهده کنیم.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، این کمپانی در حال کار روی یک نمونهی اولیه است که قرار است بین ۵ الی ۹ لنز دروبین را در خود داشته باشد و این گونه به تواند به عملکردی همانند دوربینهایDSLR در شرایط نوری ضعیف دست پیدا کند. بر اساس گزارشها این محصول میتواند تصاویری با کیفیت ۶۴MP را ثبت کرده و در کنار آن هم افکتهای عمق و قابلیتهای بزرگنمایی بینظیری را در دنیای گوشیهای هوشمند فراهم کند.

با این حال همانند نمونهی Light L16 با قیمت ۱۹۵۰ دلاری، این محصول هم ارزان نخواهد بود. اما مهمترین نکتهای که همگی مشتاق دانستن آن هستند این است که چطور یک گوشی موبایل میتواند توان پردازشی مورد نیاز برای این تعداد دوربین را فراهم کند و برای همین همه مشتاق مشاهدهی راهحل فاکسکان برای این مسئله هستند.