تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات » گوشی های هوشمند
کد خبر : 255591
سه شنبه - 7 فروردین 1397 - 16:19

گوشی Xiaomi Mi Mix 2s به صورت رسمی معرفی شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع،پس از شایعات و اخبار فراوان پیرامون جدید‌ترین سری گوشی بدون حاشیه‌ی شیائومی بالاخره این مدل امروز در شانگهای به صورت رسمی معرفی شد. این گوشی از چیپست و دوربینی بسیار قدرتمند بهره برده و طراحی بسیار شبیه به Mi Mix 2 دارد. در زمینه‌ی طراحی، شیائومی نسبت به نسخه‌ی قبلی تنها […]

گوشی Xiaomi Mi Mix 2s به صورت رسمی معرفی شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع،پس از شایعات و اخبار فراوان پیرامون جدید‌ترین سری گوشی بدون حاشیه‌ی شیائومی بالاخره این مدل امروز در شانگهای به صورت رسمی معرفی شد. این گوشی از چیپست و دوربینی بسیار قدرتمند بهره برده و طراحی بسیار شبیه به Mi Mix 2 دارد.

در زمینه‌ی طراحی، شیائومی نسبت به نسخه‌ی قبلی تنها چند میلی‌متر حاشیه‌ها را کاهش داده است که به نسبت صفحه‌ی بیشتری دست یابد اما در عمل نمی‌توان تفاوت چندانی بین ظاهر آن با نسخه‌ی قبلی دید اما باید گفت کناره‌های فلزی و بدنه‌ی سرامیکی همچنان بسیار جذاب هستند.

این گوشی از یک نمایشگر ۵.۹۹ اینچ با رزولوشن FullHD+، نسبت صفحه‌ی ۱۸:۹ و پنل IPS بهره می‌برد که اکثر قسمت جلویی گوشی را تشکیل می‌دهد که بر روی آن پوشش شیشه‌ی منحنی ۲.۵D قرار دارد. در گوشه‌ی پایینی نیز دوربین سلفی با روزلوشن ۵ مگاپیکسل و گشادگی دیافراگم f/2.0 قرار گرفته است.

تغییر اصلی این گوشی در قسمت پشت آن یعنی دوربین دوگانه‌ با دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی و لرزشگیر نوری تصویر (OIS) نهفته است که از پیکربندی مشابه دوربین دوگانه‌ی آیفون ۱۰ بهره می‌برد.

سنسور اصلی از نوعی sony IMX363 با اندازه‌ی پیکسل ۱.۴ɥm و گشادگی دیافراگم f/1.8 است که کیفیت تصاویر در محیط‌های کم‌نور را بهبود خواهد بخشید. سنسور دوم نیز از نوع تله‌فوتو با سایز پیکسل ۱ɥm و گشادگی دیافراگم f/2.4 و ماژول Samsung S5K3M3 است. تکنولوژی پیکسل دوگانه‌ی این دوربین فوکوس خودکار سریع‌تر و دقیق‌تری را تضمین می‌کند. همچنین این گوشی از قابلیت multi-frame NR نیز استفاده می‌کند که با ثبت چند تصویر و ترکیب آن‌ها نویز تصاویر را کاهش می‌دهد.

یک تغییر مهم دیگر این گوشی نسبت به Mi Mix 2 ارتقای چیپست آن به پرچمدار فعلی کوالکام یعنی Snapdragon 845 است که قدرت پردازشی بیشتری را بدون افزایش مصرف نسبت به Snapdragon 835 به ارمغان می‌آورد. استفاده از این چیپست به این گوشی امکان می‌دهد که شانه به شانه‌ی دیگر پرچمداران بازار رقابت کند.

سیستم عامل این گوشی نیز اندروید Oreo 8.0 به همراه رابط کاربری MIUI 9.5 خواهد بود. شیائومی همچنین دستیار مجازی گوگل را با دستیار مجازی مخصوص خود به نام XiaoAi جایگزین کرده‌است اما به احتمال زیاد این دستیار تنها برای کابران چینی باشد.

در آخر این گوشی با پشتیبانی از شارژ بی‌سیم Qi عرضه شده که اولین مورد استفاده از این تکنولوژی بر روی یک گوشی سرامیکی است. این شرکت همچنین یک شارژر بیسیم ۷.۵ وات Qi نیز با قیمت ۱۶ دلار معرفی کرد که به همراه گوشی عرضه می‌شود.

متاسفانه این گوشی همچنان دارای گواهی ضد آب و خاک نبوده و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا نیز بر روی آن قرار ندارد.

باقی مشخصات این گوشی شامل یک باتری ۳,۴۰۰ میلی‌آمپر ساعت با پشتیبانی از نسخه‌ی سوم شارژ سریع کوالکام و تعداد زیادی قابلیت ارتباطی است.

این گوشی از لحاظ رم و حافظه‌ی داخلی دارای سه نسخه ۶+۶۴، ۶+۱۲۸ و ۸+۲۵۶ خواهد بود و متاسفانه یا خوشبختانه از حافظه‌های جانبی نیز پشتیبانی نمی‌کند. قیمت این مدل‌ها نیز به ترتیب ۵۳۰،۵۷۵ و ۶۴۰ تعیین شده‌اند که در دو رنگ سفید یا مشکی در دسترس هستند. فروش گوشی از ماه آوریل یعنی چند روز دیگر آغاز خواهد شد.