آذربایجان شرقی » استانها » تولیدی » خبر پوششی
کد خبر : 389490
دوشنبه - 29 مرداد 1397 - 09:24
تبریز – اسد فلاح

گسترش فعالیت انجمن های هنرهای تجسمی در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از قرار گیری گسترش فعالیت های انجمن های هنرهای تجسمی، در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، خبر داد.

گسترش فعالیت انجمن های هنرهای تجسمی در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

 به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از قرار گیری گسترش فعالیت های انجمن های هنرهای تجسمی، در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ما در تبریز، محمد محمدپور در نشست و دیدار مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور با اعضای انجمن های هنرهای تجسمی آذربایجان شرقی، اظهار کرد: اهالی فکر و ‌اندیشه، ‌نقطه‌ی اتکای ما برای رشد، تعالی و بالندگی فرهنگ هستند و جمع شدن این فرهیختگان در کنار هم راهگشای بسیاری از مسائل و مشکلات عرصه‌ فرهنگ است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه شالوده توسعه در تمام بخش‌ها،‌ توسعه‌ فرهنگ است،‌ یادآوری کرد: توسعه در هر زمینه ای مرهون توسعه فرهنگی بوده و نمی شود به فرهنگ توجه نکرد ولی انتظار داشت رشد و توسعه اتفاق بیافتد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاظر توجه عمومی در جامعه به سمت مسائل اقتصادی و صنعتی معطوف شده و حوزه‌ فرهنگ و هنر در مهجوریت مانده است‌ اما باید اصل پایه و بنیان بودن فرهنگ و هنر برای همه‌ فعالیت ها و پیوست فرهنگی در بخش‌های مختلف، مدنظر قرار گیرد.

محمدپور با تاکید به اینکه در سال های اخیر شاهد تحول های اساسی در حوزه هنرهای تجسمی استان بوده ایم، ادامه داد: با اهتمام به تلاش های هنرمندان در انجمن های فعال رشته های مختلف، در سال های اخیر شاهد رشد قابل توجهی در زیرساخت های هنر استان بودیم.

وی با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی دارای هفت انجمن حرفه ای در رشته های هنرهای تجسمی است و انجمن خوشنویسی قدیمی ترین انجمن فعال در استان است، تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در تلاش است تا با تخصیص مکان‌های مستقل و فراهم سازی امکانات لازم، شرایط مناسب را برای فعالیت و همچنین ایجاد سایر انجمن های هنری در استان ایجاد کند.

این مقام مسئول، در ادامه با اشاره به لزوم تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر، تاکید کرد: هنرمندان عرصه‌های مختلف باید به این باور برسند که اثری که تولید می‌کنند می‌تواند برای آنها آورده‌ی اقتصادی داشته باشد ‌و در این صورت است که اقتصاد فرهنگ و هنر نیز ارتقا خواهد یافت.

وی تاکید کرد: نگاه ما به تولید آثار فاخر و ارزشمند، در اختیار گذاشتن این آثار در اختیار علاقه مندان و صدور آن ها به سراسر جهان به نمایندگی هنر کشور با مضامین با ارزش است، لیکن در این راستا با همکاری اعضای انجمن درصدد تحقق این امر اقدام خواهیم کرد.

محمدپور در پایان گفت: امیدواریم با همدلی این عزیزان چشم انداز خوبی را برای هنرهای تجسمی استان متصور شده و با برنامه ریزی مناسب اقدامات ارزنده ای را رقم بزنیم.

انتهای پیام/