استانها » تولیدی » حسین بابامحمدی » خبر پوششی » سمنان
کد خبر : 844278
سه شنبه - 9 مهر 1398 - 13:47

گسترش فعالیتهای فرهنگی حوزه کودک در راستای اجرای برنامه های “سمنان، شهر دوستدار کودک”

شهرداری سمنان و کانون پرورش فکری کودکان استان سمنان با هدف هم افزایی دو مجموعه در راستای اجرای برنامه های شهر دوستدار کودک تفاهم نامه همکاری امضاء کردند .

گسترش فعالیتهای فرهنگی حوزه کودک در راستای اجرای برنامه های “سمنان، شهر دوستدار کودک”

به گزارش پایگاه خبری ربیع، در این نشست که با حضور سید محمد ناظم رضوی شهردار سمنان و تعدادی از مدیران شهرداری و نبی اله خدابخشی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان استان سمنان و مدیران این سازمان برگزار شد، شهردار سمنان به زمینه‌های همکاری دوجانبه در حوزه کودک اشاره کرد و گفت: ظرفیت خوبی در راستای ایجاد زیرساختهای مخصوص کودکان در شهر وجود دارد که می توان با استفاده از فرصتهای پیش روی شهرداری و کانون و در راستای شهر دوستدار کودک ، گام های اساسی برداشت.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان استان سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه یکی از رویکردهای جدی کانون برقراری ارتباط با نهادهای دیگر و اجرای برنامه های مشترک است و امضای تفاهم‌نامه با دستگاه‌های گوناگون با همین هدف انجام می‌شود گفت: مخاطب اصلی برنامه های کانون،کودک و نوجوان است و حرکت شهرداری در راستای شهر دوستدار کودک نیز با برنامه‌های فرهنگی و آموزشی مشترک می تواند استمرار داشته باشد.

در پایان این نشست، تفاهم‌نامه همکاری فرهنگی و آموزشی بین شهرداری سمنان و کانون پرورش فکری کودکان استان سمنان و در راستای شهر دوستدار کودک به امضای دو طرف رسید.

شایان ذکر است موضوع کودکان از سال ۱۹۹۰ در سازمان ملل متحد به صورت جدی مطرح و پیمان حقوق کودک شامل ۵۳ بند امضا شد.

ابتکار شهرهای دوستدار کودک در ایران از سال ۱۳۹۷ در دستور کار وزارت کشور قرار گرفته و سمنان نیز یکی از نامزدهای احتمالی اجرای پایلوت مطرح است .