اینترنت و شبکه » تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات
کد خبر : 461775
پنجشنبه - 12 مهر 1397 - 13:17

کیوسک های وای فای، ۵ میلیون کاربر پروپا قرص دارند

در سال ۲۰۱۴، شهر نیویورک مجهز به کیوسک های وای فای شد تا اینترنت پر سرعت را در اختیار تمام مردم این شهر قرار دهد.

کیوسک های وای فای، ۵ میلیون کاربر پروپا قرص دارند

به گزارش پایگاه خبری ربیع،جالب است بدانید که این کیوسک ها راهکاری خلاقانه برای استفاده از ۱۰ هزار کیوسک تلفن عمومی هستند که با افزایش تعداد گوشی های هوشمند عملا بدون استفاده مانده بودند. با توجه به اینکه حدود ۲۰ درصد ساکنین نیویورک در مناطقی زندگی می کنند که فاقد اینترنت است، این کیوسک ها برای بسیاری از شهروندان نیویورک تنها راه دسترسی به اتصال اینترنت پهن باند است.

در این طرح، کیوسک های تلفن با وای فای جایگزین شد و اینترنت رایگان را با سرعت ۱ گیگابایت را به همراه یک تلبت اندرویدی و پایه شارژ در اختیار کاربران قرار می دهد. هر کدام این کیوسک های وای فای از یک جفت نمایشگر برای نمایش تبلیغات بهره مند است. تبلیغات این محصول برای کمک به تامین مالی این پروژه اختصاص یافت و در نهایت به خود پروژه بر می گردد.

 یک پورت USB هم امکان شارژ گوشی و تبلت را به کاربران می دهد و یک تبلت اندرویدی متصل شده به کیوسک هم به افرادی که دستگاه خود را به همراه ندارند اجازه می دهد که به وب و ایمیل های خود دسترسی داشته باشند. سیگنال وای فای این کیوسک ها اتصال پهن باند را تا شعاع ۴۵ متری کیوسک فراهم می کند.

برقراری تماس های اینترنتی رایگان

چهار سال پس از ساخت این کیوسک ها در شهر نیویورک، اکنون تعداد آنها به ۱۷۰۰ عدد رسیده است و دسترسی اینترنت را برای بیش از ۵ میلیون نفر فراهم کرده است. تقریبا هر هفته ۵۰۰ هزار تماس اینترنتی کاری رایگان در این کیوسک ها با شرکت ها برقرار می شود.

 همچنین شهروندان می توانند تماس های تلفنی رایگان با شماره های ضروری پلیس و اورژانس و … با هر نقطه از ایالات متحده آمریکا برقرار کنند. در صورت نیاز کاربران به این تماس ها، یک دکمه قرمز رنگ در این کیوسک ها برای برقراری ارتباط با اورژانس و … تعبیه شده است. روی تبلت موجود نیز نقشه ها و راهنمایی هایی برای کاربران برای آدرس دادن طراحی شده است.کیوسک های وای فای سرعت داده ها را تا ۱۰۰ برابر سریع تر از وای فای معمولی به طور همزمان برای کاربران پشتیبانی می کند.

جالب است بدانید که این کیوسک ها کاملا مستحکم و ضد سرقت و حتی ضد زلزله هستند و اطراف آن با دوربین و سنسور های مختلفی احاطه شده که امکان سرقت را به صفر می رساند.