استانها » تولیدی » خبر پوششی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 827096
یکشنبه - 24 شهریور 1398 - 12:14

کیفیت آب چاه های قم سدی جدی بر سر راه توسعه فضای سبز

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز قم گفت: در تابستان‌ها بعضاً برخی مناطق شهر قم دمای بالای ۵۰ درجه را تجربه می‌کند و گرمای هوا در تابستان، سردی هوا در زمستان و شوری آب از مشکلات حفظ و نگهداری فضای سبز شهر قم است که به‌عنوان معضلی برای فضای سبز شهر مطرح می‌شود.

کیفیت آب چاه های قم سدی جدی بر سر راه توسعه فضای سبز

به گزارش پایگاه خبری ربیع، پیام جوادیان در پاسخ به سوژه مردمی ثبت‌شده در سامانه فارس من با عنوان «شهرداری قم درختان را تشنه نگذارد» اظهار کرد: کیفیت پایین آب چاه‌های قم سدی جدی بر سر راه توسعه فضای سبز قم محسوب می‌شود به‌طوریکه بهترین آب موجود در شهر قم EC حدود چهار هزار دارد که به‌عنوان‌مثال در تهران این عدد حدود هزار است و بدترین آب موجود شهر EC بیش از ۱۴ هزار دارد که حتی آبیاری با این آب خاک را تخریب می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کمبود آب یکی از مشکلات جدی بر سر راه توسعه فضای سبز است، ابراز کرد: شهر قم با هیچ‌یک از شهرهای دیگر قابل‌مقایسه نیست و گرمای شدید این شهر معضلی برای توسعه فضای سبز است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز قم ادامه داد: در تابستان‌ها بعضاً برخی مناطق شهر قم دمای بالای ۵۰ درجه را تجربه می‌کند و گرمای هوا در تابستان، سردی هوا در زمستان و شوری آب از مشکلات حفظ و نگهداری فضای سبز شهر قم است که به‌عنوان معضلی برای فضای سبز شهر مطرح می‌شود.

جوادیان افزود: با این‌حال ۹۰ درصد فضای سبز شهر قم توسط سامانه‌های نوین آبیاری به‌صورت قطره‌ای آبیاری می‌شوند که عمدتاً از آب خام است و باید به نحوی مدیریت شود که مانع از بین رفتن درختان از کم‌آبی باشد.

وی با اشاره به اینکه در چهار سال گذشته شاهد توسعه ۴.۵ مترمربعی فضای سبز شهر قم بودیم، بیان کرد: اگر این‌طور که در این انتقاد مطرح‌شده بود، باید سرانه کاهش یابد. در خصوص هرس‌ها هم طبق فرآیندها پس از تصمیم‌گیری در کمیسیون ۷ قانون حفظ و گسترش فضای سبز توسط عوامل آموزش‌دیده صورت می‌پذیرد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز قم با تأکید بر اینکه هیچ درخواست پاسخ داده نشده‌ای در سامانه‌های ارتباط مردمی سازمان و یا درخواست‌هایی که به‌صورت مکتوب به سازمان ارسال‌شده وجود ندارد، خاطرنشان کرد: دور از انصاف است که در مقابل تلاش‌های شبانه‌روزی کارگران، باغبانان و کارشناسان که همگی دارای تحصیلات و تجربه مرتبط در حوزه فضای سبز، محیط‌زیست و منابع طبیعی هستند این‌گونه اظهارنظر شود و امور فرهنگی و ارتباطات سازمان به شماره ۳۷۷۰۰۵۳۱ داخلی ۶۹۱۰ و سامانه ۱۳۷ مدیریت شهری آماده پاسخگویی به سایر سؤالات شهروندان قمی است.