آران و بیدگل » خبر پوششی » شهرستان های اصفهان
کد خبر : 200016
یکشنبه - 17 دی 1396 - 10:09

کمتر از ۴ درصد جمعیت آران و بیدگل بی سواد هستند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، محمد معدندار در آیین تجلیل از آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی آران و بیدگل با اشاره به رشد ۱۲ برابری جذب بی سوادان برای با سوادی در سه سال اخیر، اظهار داشت: از سال ۹۳ تاکنون حدود ۴۰۰ نفر در آران و بیدگل تحت آموزش های نهضت سواد آموزی قرار […]

کمتر از ۴ درصد جمعیت آران و بیدگل بی سواد هستند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، محمد معدندار در آیین تجلیل از آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی آران و بیدگل با اشاره به رشد ۱۲ برابری جذب بی سوادان برای با سوادی در سه سال اخیر، اظهار داشت: از سال ۹۳ تاکنون حدود ۴۰۰ نفر در آران و بیدگل تحت آموزش های نهضت سواد آموزی قرار گرفته اند.

وی بیان کرد: به بی سوادان شرکت کننده در کلاس های سواد آموزی در صورتی که قبول شوند و کارنامه قبولی دریافت کنند به هرکدام مبلغ ۱۳۵ هزار تومان پاداش قبولی داده می شود که این مبلغ پاداش در سال ۹۶ به ۱۴۴ هزار تومان رسیده است.

مدیر آموزش و پرورش آران و بیدگل به اهمیت سواد آموزی اشاره کرد و گفت: علم و سوادآموزی آنچنان از اهمیت بالایی برخوردار است که بسیاری از آیات و روایات بر آن تاکید و توجه ویژه دارند و خداوند به قلم سوگند خورده اند.

وی در خصوص اهمیت سواد و سواد آموزی در بین عموم مردم تاکید کرد و گفت: سواد و سواد آموزی یکی از مهم ترین مقدمات رشد، توسعه و ارتقای فرهنگی هر کشور است و یکی از مهمترین ارکان رشد فرهنگ یک جامعه محسوب می شود.

معدن دار به دستاورد های مهم و ارزشمند نهضت سواد آموزی اشاره و بیان داشت: کاهش درصد بی‌سوادی در شهرستان، تحقق یافتن اهداف و آرمان‌های امام و تأکیدات مقام معظم رهبری در این راستا، ارتقاء و رشد آگاهی‌های اجتماعی، سیاسی، دینی، فرهنگی ،آموزش مهارت‌های اساسی زندگی و شغلی از دستاوردهای مهم ارزشمند این نهاد انقلابی است.

گفتنی است، در این آیین از ۲۸ آموزش دهنده نهضت سواد آموزی آران و بیدگل تجلیل شد.

انتهای پیام/۲۰۷/مهر