فرهنگ و هنر » هنر
کد خبر : 349658
پنجشنبه - 21 تیر 1397 - 15:30
کاکاوند در اختتامیه جشنواره هنری «ام‌اس»:

کلیپ «یادگار سرو» تصور اشتباه مخاطبان از بیماری ام‌اس را اصلاح می‌کند

کلیپ «یادگار سرو» با حضور وحید تاج و کیوان ساکت در اختتامیه سومین جشنواره هنری انجمن ام اس ایران رونمایی شد. تهیه‌کننده کلیپ در این مراسم گفت: تصور اکثر مردم از بیمار مبتلا به ام اس، زهرا سادات «طلا و مس» است که صحیح نیست.

کلیپ «یادگار سرو» تصور اشتباه مخاطبان از بیماری ام‌اس را اصلاح می‌کند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، اختتامیه سومین جشنواره فرهنگی هنری انجمن ام‌اس ایران  شب گذشته (چهارشنبه ۲۰ تیر) در تالار ایوان شمس برگزار شد.

محمدهادى ایازی (معاون اجتماعی وزیر بهداشت)، علیرضا تابش (مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی)، سمانه زمانی (مدیر کل سلامت شهرداری تهران) و محمدعلی صحرائیان (نایب‌رئیس هیئت‌مدیره انجمن ام اس ایران) از جمله چهره‌هاى حاضر در این مراسم بودند.

حسین کاکاوند، مدیر اجرایی برنامه‌های روز جهانی ام‌اس و تهیه‌کننده کلیپ «یادگار سرو» با اشاره به این که تصویر مخاطب عام از بیمار مبتلا به ام اس، شخصیت زهرا سادات در فیلم «طلا و مس» است، گفت: مبتلایان به ام اس زیادی در جامعه داریم که زندگی و ظاهری کاملا عادی مثل باقی مردم دارند، موضوع مهم این است که باید از این بیماران حمایت کنیم تا بیماری‌شان کنترل شود و به مراحل خطرناک نرسد.

وی ادامه داد: با ساخت این کلیپ می‌خواستیم تصویر اشتباه مخاطبان را درباره بیمارى ام اس از بین ببریم. فعالیت‌های فرهنگی هنری انجمن ام‌اس، می‌خواهد با زبان، هنر و خلاقیت هنرمندان به جامعه بگوید که ام اس، فرد مبتلا را به دره نینداخته است؛ اما نگاه جامعه او را به دره‌ای می‌اندازد که بیرون آمدن از آن بسیار سخت است.

در بخش دیگری از این مراسم،‌ برگزیدگان در بخش‌‌های مختلف اعلام و بدین شرح تقدیر شدند.

سیدآرش خاموشی در داستان‌نویسی، ملیحه غفاری در نقاشی، محمدصادق نیکوگستر در عکاسی، محمود نظری در کاریکاتور، لیلا بدرعظیمی در تصویرسازی و پوریا فراست‌کیا در طراحی پوستر به مقام اول دست یافتند.

اسامی مقام‌های دوم و سوم و تقدیرشده هر بخش از اینجا قابل مشاهده است:  فهرست برگزیدگان جشنواره هنری ام اس فهرست برگزیدگان جشنواره هنری ام اس 

پس از تقدیر از برگزیدگان،‌ کلیپ «یادگار سرو» با حضور عوامل  و علاقه‌مندان به هنر و چهره‌هاى فرهنگى، هنرى و اجتماعی رونمایی شد. کارگردان «یادگار سرو» با تلفیق اجراى پرفورمنس هنرى و آهنگسازی و اجرای اساتید به نام حوزه موسیقی، تصویری ماندگار از مفهوم  «ام اس» را برای مخاطبان امروز رقم زده است.

ترانه زیبای هوشنگ ابتهاج، آهنگسازی و نوازندگی متفاوت کیوان ساکت و خوانش و اجرای پرفراز و فرود وحید تاج، تاثیرگذاری این ویدیو کلیپ را دو چندان کرده است.

وحید تاج(خواننده اثر)، کیوان ساکت(آهنگساز) مهمان این برنامه بودند و براى جمعیت حاضر در سالن قطعاتی تاثیرگذار را اجرا کردند که استقبال و تشویق حضار را به دنبال داشت.

حسین کاکاوند(تهیه کننده)، مازیار رضاخانى(کارگردان)، علی تبریزی(فیلمبردار و تدوینگر)، لادن قناد(کارگردان پرفورمنس) از عوامل سازنده این کلیپ هستند که سال‌ها دغدغه بیماری ام‌اس را داشته‌اند و حضورشان به همراه بازیگران و عوامل فنی کلیپ روى صحنه با تشویق حضار روبرو شد. انجمن ام اس ایران، به عوامل سازنده این کلیپ به رسم یادبود، تندیس این انجمن را اهدا کرد.

بر اساس این گزارش، جشنواره فرهنگی هنری امسال با عنوان «سمفونی لک‌لک‌ها» با هدف معرفی ایده‌های نو و آفرینش‌های متفاوت و خلاقانه هنری با موضوع ام اس از ۲ تیر ماه امسال تا ٢٠ تیر در  فرهنگستان هنر برپا بود. هدف از برگزاری سالیانه این جشنواره، شناخت بهتر و صحیح جامعه نسبت ام‌اس است. شعار امسال روز جهانى ام اس، «در کنار هم برابر ام اس» بود.

انتهای پیام/