اقتصادی » بازار و بورس » تولیدی » دامون رشیدزاده
کد خبر : 947445
شنبه - 24 اسفند 1398 - 12:42

کلاهبرداری با وعده اینترنت رایگان

استفاده افراد از اینترنت این روزها به‌دلیل خانه‌نشینی افزایش یافته و سودجویان از وعده اینترنت رایگان استفاده می‌کنند تا کاربران را با کلیک کردن روی لینک‌های آلوده، به سایت‌های فیشینگ هدایت کرده و اطلاعات مرورگرها را ذخیره یا حساب‌های بانکی را خالی کنند.

کلاهبرداری با وعده اینترنت رایگان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، استفاده افراد از اینترنت این روزها به‌دلیل خانه‌نشینی افزایش یافته و سودجویان از وعده اینترنت رایگان استفاده می‌کنند تا کاربران را با کلیک کردن روی لینک‌های آلوده، به سایت‌های فیشینگ هدایت کرده و اطلاعات مرورگرها را ذخیره یا حساب‌های بانکی را خالی کنند.

کلاهبرداران با راه‌اندازی سایت‌های جعلی که شبیه به سایت‌های اصلی است، به ربودن اطلاعات افراد، اغلب برای سوءاستفاده‌های مالی اقدام می‌کنند؛ در این شیوه که اصطلاحاً به فیشینگ معروف است، از طریق اطلاعات واردشده توسط کاربران در صفحات جعلی حساب‌های بانکی قربانیان خالی می‌شود و البته روش‌های مختلفی هم برای فیشینگ وجود دارد. یکی از جدیدترین روش‌های فیشینگ، فریب کاربران با وعده اینترنت رایگان است. در این روش، پیامی در گروه‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که برای دریافت اینترنت رایگانی که به مدت ۶۰ روز برای هر اپراتور تلفن همراه ارائه شده، می‌توانید روی لینکی که در پیام هست، کلیک کنید؛ غافل از اینکه این لینک تنها روشی جدید برای فیشینگ محسوب می‌شود و درصورتی که اگر از افزونه ضدفیشینگ استفاده کنید، با وارد شدن به این سایت به شما اعلام می‌کند که احتمال فیشینگ وجود دارد و بهتر است از وارد شدن به آن خودداری شود.

گفتنی است برخی از این حملات فیشینگ بدون دادن اطلاعات شخصی و کارت‌های بانکی، از طریق باگ مرورگر و تنها با باز کردن لینک آلوده، اطلاعات ذخیره‌شده روی مرورگر شما را به سرقت می‌برد و از آنها سوءاستفاده کرده یا حساب‌ها را خالی می‌کند.

بر اساس گفته کارشناسان رمز یکبار مصرف تا حد زیادی جلوی حملات فیشینگ را گرفته است، اما نه کاملاً، زیرا رمز یک‌بار مصرف تا مدت کوتاهی ولو یک دقیقه یا بیشتر از آن قابلیت استفاده دارد. اگر حملات توسط ربات و به‌صورت هوشمند باشد، در خلال زمانی که شخص اطلاعات را وارد می‌کند و کد یک‌بار مصرف را می‌زند، چون به سیستم اصلی بانک وصل نیست که کد باطل شود، این کد می‌تواند در همان لحظه در اختیار ربات قرار گیرد و حساب را خالی کند. به همین دلیل ما به شما توصیه می‌کنیم که به هیچ عنوان این نوع پیام‌ها را باز نکنید و در صورت مواجهه آن پیام را از گوشی خود پاک کنید.