استانها » تولیدی » خبر پوششی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 625442
دوشنبه - 8 بهمن 1397 - 14:08
فرمانده انتظامی استان قم خبر داد:

کشف ۳۳ میلیاردی انواع کالای قاچاق در قم

فرمانده انتظامی استان از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۳۳ میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال طی یک ماهه اخیر در قم خبر داد.

کشف ۳۳ میلیاردی انواع کالای قاچاق در قم

به گزارش پایگاه خبری ربیع، “عبدالرضا آقاخانی” در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و همچنین تبریک به مناسبت ایام گرامی داشت دهه فجر و جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی، یکی از دغدغه های مهم پلیس را وضعیت رانندگی برخی از راکبان موتورسیکلت دانست و گفت:عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی منجر به افزایش تلفات در حوادث رانندگی می شود که در این رابطه و با توجه به اهمیت موضوع، پلیس راهور استان برنامه هایی برای بهمن ماه سال جاری در دستور کار خود قرار داده که شامل تذکر به رانندگان متخلف و همچنین عابران برای عبور و مرور از خطوط عابر پیاده است.

فرمانده انتظامی استان قم اظهار داشت : قم یکی از قطب های تولید دام در کشور است بنابراین هرگونه نقل و انتقال دام بایستی با مجوز رسمی صورت بگیرد که در این زمینه ناجا با تمام توان کار خود را آغاز کرده است.

وی با بیان این که شانزدهم بهمن ماه، ۲ مرکز نیروی انتظامی که پیشتر وعده داده شده بود افتتاح می شود، این مراکز شامل ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان قم و پایگاه دوم پلیس آگاهی برای توسعه چتر امنیتی و در راستای توجه به مردم داری، ارتباط مستمر با مردم و پیشگیری از وقوع جرایم برشمرد و افزود: در سه ماهه اول سال ۹۸ شاهد افتتاح ۳ مقر انتظامی و تا پایان سال ۹۸ نیز ۲۲ مقر پلیس در استان افتتاح و راه اندازی خواهد شد.

سردار آقاخانی در ادامه به کشفیات پلیس قم در حوزه فضای سایبری اشاره کرد و گفت: در دی ماه سال جاری کشف جرایم سایبری نیز ۲۵ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به انهدام ۵۰ باند و شبکه پیچیده سارقان ، بیشترین سرقت ها را شامل دکل های مخابراتی، احشام، مغازه هایی با شیشه های سکوریت، باطری های خودرو و سرقت منزل دانست که متهمان دستگیر شده به ۱۰۰ فقره سرقت اعتراف کرده اند.

فرمانده انتظامی استان قم در خصوص کشفیات مبارزه با قاچاق کالا، گفت: در دی ماه ۳۱ هزار و ۷۰۰ لیتر گازوئیل، ۶۰۰ عدد فیوز صنعتی، ۱۶۰ عدد رایانه و لپ تاپ، ۲۰ هزار ساعت مچی، ۲ هزار لنز چشمی، ۲۷۶ هزار پاکت انواع سیگار قاچاق و احشام کشف که ارزش اقتصادی آن برابر نظر کارشناسان ۳۳ میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سردار آقاخانی در حوزه مبارزه با موادمخدر نیز با بیان این که کشف هروئین در مدت مذکور ۱۹۵ درصد و تریاک ۶۴ درصد افزایش داشته، به انهدام ۶ باند تهیه و توزیع موادمخدر اشاره کرد و گفت: دستگیری قاچاقچیان در دی ماه امسال ۳۲ درصد، توزیع کنندگان ۱۳ درصد، نگه دارندگان ۱۲ درصد و معتادان ۸ درصد و در مجموع ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی گفت: در بخش دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری ها یک هزار و ۷۶۴ نفر مراجعه کننده و طی ۱۰ماهه سال جاری ۱۳ هزار نفر از خدمات مشاوره ای پلیس بهره مند شده اند.