استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 837908
سه شنبه - 2 مهر 1398 - 20:45

کسب جایزه ویژه نمایشگاه اختراعات جهان توسط «سرباز آینده»

سرپرست تیم اختراعات ایران در نمایشگاه بین المللی اختراعات در ترکیه گفت: جایزه ویژه این مسابقات با طرح «سرباز آینده» به تیم ایران رسید.

کسب جایزه ویژه نمایشگاه اختراعات جهان توسط «سرباز آینده»

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، امیرعباس محمدی کوشکی  اظهار کرد: تیم اختراعات ایران در نمایشگاه بین‌المللی اختراعات جهان که از ۲۶ تا ۳۱ شهریورماه و با حضور ۱۵۰ کشور جهان در کشور ترکیه  دایر بود، توانست رتبه سوم را از آن خود کند.

وی افزود: این نمایشگاه زیر نظر وزارت علوم و تحقیقات کشور ترکیه، فدراسیون جهانی مخترعین و وزارت آموزش و تحقیقات ۳۰ کشور در استانبول برگزار شد.

سرپرست تیم اختراعات ایران در نمایشگاه بین‌المللی اختراعات ترکیه ادامه داد: تیم جمهوری اسلامی که به سرپرستی دانشجوی اسفراینی به این نمایشگاه عازم شده بود طرحی تحت عنوان «سرباز آینده» ارائه داد.

محمدی کوشکی در تشریح این طرح خود گفت: در این طرح که یک لباس جنگی با ویژگی‌های منحصربه‌فرد است می‌تواند تمام علائم حیاتی سرباز را ثبت کرده و مین‌های موجود در زمین را از فاصله ۵ متری شناسایی کند و هشدار دهد، همچنین اگر تیری به بدن فرد اصابت کند، به نزدیک‌ترین سرباز دیگر پیغام ارسال‌شده و همچنین به بدن مجروح شوک می‌دهد تا از هوش نرود.

وی تأکید کرد: محمدی کوشکی سرپرست تیم و مهدی فرهادی، سلمان احمدی و مصطفی نظری گلشکنانی به‌عنوان دیگر افراد گروه تیم ایران را در این نمایشگاه تشکیل می‌دادند.

سرپرست تیم اختراعات ایران در نمایشگاه بین‌المللی اختراعات ترکیه در انتها گفت: جایزه ویژه این مسابقات نیز به تیم ایران رسید.

انتهای پیام/و