درسیزدهمین دوره ارزیابی جایزه ملی کیفیت ایران و نخستین دوره ارزیابی جایزه سرآمدی  و بهبود مستمر وزارت نفت، شرکت گاز استان اصفهان  موفق به کسب تندیس برنزین این جایزه گردید. به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، براساس توافق وزارت نفت با دبیر خانه جایزه ملی کیفیت ایران،  نخستین دوره  ارزیابی جایزه سرآمدی و بهبود مستمر وزارت نفت ، همزمان با سیزدهمین دوره  ارزیابی جایزه ملی کیفیت، با حضور ۱۶ شرکت از مجموعه  وزارت نفت  برگزار شد که پس از انجام فرآیند ارزیابی،تنها ۵ شرکت موفق به اخذ گواهینامه و تندیس گردیدند که در این  میان  شرکت گاز استان اصفهان  به عنوان تنها شرکت دولتی است که برای نخستین بار در سطح وزارت نفت و همچنین در سطح کشور موفق به کسب تندیس برنزین این جایزه شده است.

لازم به توضیح است، این شرکت از سال ۸۹ در ارزیابی جایزه ملی کیفیت حضور یافت و توانست در سال ۹۲ تقدیرنامه دو ستاره اشتهار به کیفیت، درسال ۹۳ تقدیرنامه چهارستاره اشتهار به کیفیت و امسال نیز تندیس برنزین این جایزه را به عنوان  اولین شرکت دولتی کسب نماید.

شایان ذکر است، شرکت گاز استان اصفهان برای حضور در این ارزیابی ۵۶ اقدام اصلاحی و ۱۲ پروژه بهبود را در دستور کار خود قرار داد که از این موارد، اقدامات اصلاحی ۱۰۰درصد انجام شده و پروژه های بهبود نیز تا حد مطلوبی اجرایی گردید که مجموعه اقدامات شرکت  و عملکرد آن طی دو روز در تاریخ های۱۱ و ۱۲ آبانماه توسط ۳ ارزیاب خبره ، مورد ارزیابی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، ضمن اظهارخوشحالی از کسب این موفقیت  بیان داشت: این شرکت، تاکنون با استقرار و توسعه نظام‌های نوین مدیریتی و توجه به نیازها و انتظارات ذینفعان خود علاوه بر بهبود فرآیندها و نتایج عملکردی، موفقیت‌های بسیاری را در سطح شرکت ملی گاز ایران و کشور کسب نموده است. معرفی و ارائه اظهار نامه این شرکت به عنوان الگویی برای سایر سازمان ها در مراسم  تجلیل از برترین های جایزه ملی کیفیت موید این موضوع است.

سید مصطفی علوی با بیان این‎که وزارت نفت امسال برای نخستین بار در این جایزه حضور یافته است عنوان کرد: ارزیابی شرکت‎ها در فضای رقابتی با دیگر شرکت‎ها در سطح ملی کمک می‎کند شرکت‎هایی که مورد ارزیابی قرار می‎گیرند، بتوانند تصویر واقع بینانه‎تری از خود ارائه نمایند.

وی، با تاکید بر اهمیت ارتقا کیفیت و بهره‌وری در تمامی فرایندهای حوزه صنعت نفت، گفت:  برگزاری  ارزیابی جایزه سرآمدی و بهبود مستمر وزارت نفت با رویکرد توسعه استاندارد سازی فرآیندها و ارتقا کیفیت تجهیزات وتعالی سازمان ها بر اساس مدل های تعالی مورد تأکید قرار گرفته است.

مهندس علوی، افزود: افزایش آگاهی عمومی ‌نسبت به اهمیت کیفیت و ضرورت توجه بیش از پیش به آن در سطح جامعه و حرکت به سوی نظام مدیریت کیفیت جامع با در اختیار داشتن یک متدولوژی اجرایی علمی‌ از جمله اهداف جایزه  سرآمدی  و بهبود مستمر  است. این جایزه  امکان شناسایی دستاوردهای موفق سازمان‌ها در زمینه بهبود کیفیت و معرفی آنها را به دیگر سازمان‌ها به منظور الگوبرداری فراهم و در سازمان‌ها برای بهبود دائمی‌ کیفیت، انگیزه ایجاد می‎‏کند. ضمن اینکه بر اساس ارزیابی انجام شده از پیاده سازی مدل در تمامی ارکان سازمان اطمینان حاصل شده  و یکپارچگی رفتار سازمان با ذی نفعان ایجاد می شود.