استانها » البرز
کد خبر : 665013
شنبه - 18 اسفند 1397 - 21:15
رئیس شورای اسلامی شهر کرج:

کرج دومین شهر باسواد کشور است

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه کرج بیش از ۳۰۰ هزار فارغ التحصیل بالای لیسانس را در خود جای داده است، گفت:این کلانشهر دومین شهر با سواد کشور است.

کرج دومین شهر باسواد کشور است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، عباس زارع رییس شورای اسلامی شهر کرج در همایش «بازاریابی شهری در توسعه سرمایه گذاری و گردشگری» که  پیش از ظهر امروز در سالن شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد، اظهار کرد: بیش از ۹۰ سال از ورود اولین مهاجران به کرج می‌گذرد و طی ۹ دهه گذشته این شهر پذیرای جمعیت زیادی از شهرهای مختلف کشور بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: موقعیت جغرافیایی خاص، آب و هوای مساعد، نزدیکی به تهران و دلایل مختلف دیگر مثل حاصلخیزی خاک کرج باعث شده که این شهر به عنوان سرزمین طلایی مهاجران شناخته شود.

وی افزود: از ۹۰ سال پیش تا کنون کرج تغییرات زیادی داشته و با جای دادن چندین مرکز علمی، تحقیقاتی و پژوهشی توانسته به مرکز تولید دانش کشور تبدیل شود.

زارع توضیح داد: علاوه بر این، کرج دومین شهر باسواد کشور است و بیش از ۳۰۰ هزار فارغ التحصیل بالای لیسانس را در خود جای داده که طی سال‌های گذشته کمتر به این ظرفیت پرداخته شده است.

وی ابراز کرد: متأسفانه تا کنون آن طور که باید و شاید به ظرفیت‌های کرج در حوزه‌های مختلف گردشگری، اقتصادی، فرهنگی و … توجه نشده که همین باعث شده این شهر آن طور که باید شناخته نشود.

عضو شورای شهر کرج گفت: باید یاد بگیریم از پتانسیل‌های مختلف شهر استفاده کنیم و برگزاری این چنین همایش‌هایی تا حدودی تحقق این هدف را میسر می‌کند.

زارع با اشاره به ضرورت استفاده از پتانسیل مردمی برای به فعلیت رساندن ظرفیت‌های کرج ادامه داد: بدون شک استفاده ازمشارکت‌های مردمی نقش به سزایی در توسعه همه جانبه شهرو ایجاد ارزش افزوده خواهد داشت.

رئیس شورای شهر کرج خاطر نشان کرد: باید به دنبال استفاده از پتانسیل بخش خصوصی و سرمایه گذاران برای ساختن کرجی بهتر از امروز باشیم و برای رفع موانع موجود در این حوزه گام برداریم.

انتهای پبام/پ/۱۱۰۰/ب/۱