کتابخانه مرکزی میزبان نمایشگاه «انقلاب اسلامی در آیینه کتاب»

همزمان با فرارسیدن ایام دهه فجر انقلاب اسلامی سه عنوان برنامه از سوی امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

کتابخانه مرکزی میزبان نمایشگاه «انقلاب اسلامی در آیینه کتاب»

به گزارش پایگاه خبری ربیع، همزمان با فرارسیدن ایام دهه فجر انقلاب اسلامی سه عنوان برنامه از سوی امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

نمایشگاه “انقلاب اسلامی در آیینه کتاب”، مسابقه “زندگینامه نویسی شهدای اصفهانی انقلاب اسلامی” و “چهل تیتر” عناوین سه برنامه‌ای است که همزمان با فرارسیدن ایام دهه فجر انقلاب اسلامی از سوی امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

رییس اداره امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اعلام این خبر گفت: کتاب، روزنامه، مجله و به طور کلی منابع مکتوب به عنوان ابزارهای مهمی در جهت ثبت و ضبط وقایع تاریخی و انتقال صحیح و بدون تحریف آنها به نسل‌های بعدی محسوب می‌شود و در این زمینه نقش موثری دارد.

او تاکید کرد: به همین دلیل نیز همزمان با فرراسیدن چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، سه ویژه برنامه از سوی امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تدارک دیده شده است.

او درباره نمایشگاه “انقلاب اسلامی در آیینه کتاب” گفت: این نمایشگاه کتاب از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۸:۳۰ در سالن امانات کتاب کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود و به ارائه کتاب‌های مرتبط با موضوع انقلاب اسلامی می‌پردازد.

او  با اشاره به برگزاری مسابقه زندگینامه نویسی و ارسال آثار از ۱۲ تا ۲۲ بهمن، افزود: این برنامه با رویکرد پرداختن به زندگی شهدای اصفهانی انقلاب ویژه نوجوانان و به همت کتابخانه اختصاصی نوجوان برگزار می‌شود .

وی درباره برگزاری نمایشگاه “چهل تیتر” نیز گفت: تیتر به عنوان اثرگذارترین بخش از یک مطلب در رسانه‌ها و مطبوعات شناخته می‌شود و طبعاً این بخش از مطالب در روزنامه‌ها و مجلات هر زمان، گویای وضعیت موجود جامعه از حیث سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و … است.

او اضافه کرد: در این نمایشگاه تیتر مجلات و روزنامه‌های مربوط به اوایل دوران انقلاب و درباره انقلاب از ۱۳ تا ۱۸ بهمن صبح و عصر در گالری شماره یک کتابخانه مرکزی در معرض تماشای بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.