استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 621097
چهارشنبه - 3 بهمن 1397 - 22:15
رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) اسفراین خبر داد

کاهش ۳ درصدی زایمان سزارین در اسفراین

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) اسفراین با اشاره به سهم ۳۳ درصدی زایمان سزارین در این شهر گفت: این میزان زایمان غیرطبیعی نسبت به ۹ ماه نخست سال گذشته ۳ درصد کاهش داشته است.

کاهش ۳ درصدی زایمان سزارین در اسفراین

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از اسفراین به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی اسفراین،  فرامرز یعقوبی بابیان اینکه زایمان سزارین در بین مادران باردار اسفراینی در ۹ ماه ابتدای سال با  هزار و ۵۱۹  مورد ۳۳.۷ درصد بوده است گفت: این میزان نسبت به پارسال با ۳۶.۵۵ درصد، کاهش ۳ درصدی را تجربه کرده است.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) اسفراین همچنین از کاهش ۳ درصدی  میزان سزارین مادران باردار نخست زا  خبر داد و افزود:  حضور مامای همراه، پرستاران  با تجربه زایشگاه بیمارستان امام خمینی (ره)، هماهنگی بین متخصصان زنان و ماماها و  برگزاری کلاس‌های آمادگی زایمان از مهمترین دلایل کاهش این نوع زایمان در میان مادران باردار بوده است.

وی بابیان اینکه در همین مدت هزار زایمان طبیعی نیز انجام‌شده است گفت: زایمان بی‌درد به روش گاز انتونوکس نسبت به پارسال ۶ درصد رشد داشته است.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) اسفراین ابراز امیدواری کرد با تلاش همکاران زایشگاه و متخصصین روند رو به رشد زایمان طبیعی در این شهرستان ادامه یابد.

انتهای پیام/