استانها » البرز
کد خبر : 665022
شنبه - 18 اسفند 1397 - 21:20
در سالروز تاسیس کانون های فرهنگی مساجد مطرح شد

کانون های فرهنگی هنری مساجد زمینه رشد باورهای ایمانی در جامعه هستند

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد زمینه رشد باورهای ایمانی در جامعه هستند.

کانون های فرهنگی هنری مساجد زمینه رشد باورهای ایمانی در جامعه هستند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، حجت الاسلام کاظم شکری ضمن تبریک حلول ماه رجب و سالروز تاسیس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد زمینه رشد باورهای ایمانی در جامعه هستند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز با اشاره به مصوبه ۳۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۷۱ مطرح کرد: به مساجدی که قابلیت برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری را داشتند، مجوز ایجاد کانون های فرهنگی هنری اعطا شده است.

به گفته وی، سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد با محوریت فرمایش رهبر معظم انقلاب با این عنوان که خودتان را مجهز کنید، مسلح به سلاح معرفت و استدلال کنید، سپس به کانون های فرهنگی هنری مساجد بروید و پذیرای جوانان باشید، مرتبط است.

وی اظهار داشت: بیش از ۳۸۷ کانون فرهنگی هنری در جوار مساجد استان البرز وجود دارد که با ورود به عرصه فرهنگ و هنر، به اجرای برنامه های گوناگون از جمله تئاتر و سرود می پردازند و در رابطه با فضای مجازی نیز فعالیت هایی دارند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز افزود: اقدامات دیگری مانند مشاوره حقوقی رایگان نیز در مساجد متقاضی انجام می شود زیرا بسیاری از معضلات و مشکلاتی که مردم در دادگاه ها گرفتار آن ها شده اند به این حوزه مربوط می شود و آموزش حقوق شهروندی و مشاوره های خانواده نیز به صورت رایگان از طریق دبیرخانه کانون ها صورت می گیرد.

حجت الاسلام شکری با بیان اینکه از صدر اسلام، مساجد محل رجوع مردم بوده اند، عنوان کرد: تلاش ما بر آن است تا با فعالیت در کانون های فرهنگی هنری مساجد، آن ها را به جایگاه مسجد تراز اسلامی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند برسانیم و مساجد را به محلی برای رجوع عموم تبدیل کنیم تا اگر فردی مشکل قضایی یا خانوادگی داشت و یا برای تربیت فرزند خود نیازمند کمک بود، به مساجد مراجعه نماید.

وی با بیان اینکه همراهی نهادهایی چون استانداری می تواند به انجام فعالیت ها کمک شایانی کند، اظهار داشت: یکی از مشکلات موجود در کانون های فرهنگی هنری مساجد، عدم اطلاع رسانی گسترده و نمایش برخی فعالیت ها به مردم است که در صورت اطلاع رسانی گسترده تر، مخاطبان افزایش پیدا کرده و جذب فعالیت های انجام شده و در نهایت مساجد خواهند شد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز خاطرنشان کرد: بر خلاف تصور برخی افراد که فکر می کنند اقدامات فرهنگی نیازمند بودجه فراوان است، بسیاری از این فعالیت ها هزینه زیادی را نمی طلبند و تنها لازم است صاحب نظران گرد هم آمده و برای اجرای برنامه های فرهنگی برنامه ریزی کنند.

حجت الاسلام شکری با بیان اینکه قشر جوان و نوجوان مخاطب اصلی کانون های مساجد هستند، گفت: اعتقاد ما بر این است که مساجد محل تربیت افراد است و درصورتی که بتوانیم آن ها را جذب مساجد کنیم، بستر هدایتشان فراهم شده و جوانان انقلابی و مسجدی که مورد انتظار تمام خانواده ها می باشد، پرورش می یابند.

انتهای پیام/م/۱۱۰۱/س/۳