اردستان » تولیدی » خبر پوششی » شهرستان های اصفهان
کد خبر : 262593
چهارشنبه - 22 فروردین 1397 - 00:36
خبرنگار: حمید فرخی

کامل ترین دین خدا توسط پیامبر اسلام شکل گرفته است

رئیس دانشگاه پیام نور اردستان، گفت: کامل ترین دین خدا یعنی اسلام توسط پیامبر شکل گرفته و آغاز آن با خواندن و قلم همراه بود که نشان از یک دین فرهیخته دارد.

کامل ترین دین خدا توسط پیامبر اسلام شکل گرفته است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، محمد ابراهیم ایرج پور ظهر سه شنبه در مراسم جشن مبعث و بزرگداشت عطار نیشابوری در دانشگاه پیام نور اردستان، اظهار کرد: یکی از اعیاد بزرگ مبعث و جشن فارغ التحصیلی حضرت رسول(ص) بوده که توانسته از فتنه های زیادی عبور و به یک انسان کامل برسد.

وی افزود: کامل ترین دین خدا یعنی اسلام توسط پیامبر شکل گرفته و آغاز آن با خواندن و قلم همراه بود که نشان از یک دین فرهیخته دارد دینی که با فریاد، طلب از جان انسان شروع شده و باید آنگونه که اسلام می خواهد در این مسیر گام برداریم.

رئیس دانشگاه پیام نور اردستان گفت: روز بزرگداشت عطار نیشابوری که با مبعث تقارن دارد و در خصوص این بزرگداشت باید بگوئیم در جامعه هنوز عطار را به خوبی نمی شناسیم.

ایرج پور با بیان اینکه در مطالب مختلف ۱۱۴اثر و سروده را به عطار نسبت داده اند، تصریح کرد: عطار آثار محدودی همچون الهی نامه، مصیبت نامه، اسرار نامه، مختارنامه و تذکره الوالیا دارد که با شرحی از امام صادق(ع) شروع می شود.

وی تاکید کرد: عطار ارادت خاصی به حضرت رسول داشته و این ادعا را در ابیاتش می توان مشاهده کرد و او توسط مغولهایی که خوی داعشی صفت داشتند به قتل رسید.