تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات » گوشی های هوشمند
کد خبر : 308488
شنبه - 5 خرداد 1397 - 20:47

کالبدشکافی وان پلاس ۶ خبرساز شد؛ مقاومت فوق العاده گوشی در برابر آب

کالبدشکافی وان پلاس ۶ که به تازگی توسط iFixit انجام شده، نشان دهنده آن است که این گوشی از مقاومت بالایی در مقابل آب برخوردار است.

کالبدشکافی وان پلاس ۶ خبرساز شد؛ مقاومت فوق العاده گوشی در برابر آب

iFixit شامل گروهی از افراد متخصص در زمینه ابزار الکترونیکی است. این تیم معروف به محض رونمایی از یک محصول جدید، آن را به زیر تیغ خود برده و قطعات داخلی آن را مورد بررسی قرار می دهند.

آی فیکس به تازگی به کالبدشکافی وان پلاس ۶ پرداخت و نتیجه این بررسی مقاومت بالای آخرین پرچمدار کمپانی وان پلاس در برابر آب بود. این در حالی است که گوشی یاد شده گواهی خاصی در این زمینه دریافت نکرده و ممکن است دارندگان این محصول از همراه بردن آن درون آب هراس داشته باشند.

کارشناسان iFixit به این موضوع اشاره کرده اند که پرچمدار جدید وان پلاس در صورت تماس با آب، جان سالم به در خواهد برد.

در خلال رویداد معرفی OnePlus 6، مدیران این شرکت هیچ گونه اشاره ای به گواهی مقاومت این گوشی مقابل آب و گرد و غبار نکردند، اما به نظر می رسد که این موضوع هیچ گونه ارتباطی به ضعیف بودن آن در مقابل عوامل یاد شده ندارد و به نظر می رسد مسئولان وان پلاس تصمیم گرفته اند تا از این طریق، از زیر بار مسئولیت و گارانتی مربوطه شانه خالی کنند!

کالبدشکافی وان پلاس 6

کالبدشکافی وان پلاس ۶ توسط آی فیکس نشان دهنده آن نیست که این محصول آمادگی آن را دارد تا با شما به داخل اقیانوس ها سفر کند، اما در صورت افتادن آن داخل آب و بیرون آوردن سریع، می توانید کاملا مطمئن باشید که اتفاقی برای دستگاه نمی افتد.

دور محفظه درگاه سیم کارت این گوشی یک واشر لاستیکی قرار گرفته که از نفوذ آب به داخل آن جلوگیری به عمل می آورد. همچنین بعد از باز شدن کامل آخرین پرچمدار وان پلاس، تیم آی فیکس ایت یک لایه سیلیکونی مشکی رنگ را در اطراف قسمت های مختلفی از بدنه مشاهده کردند که باعث جلوگیری از نفوذ آب به سمت سوکت ها می شود. در قسمت داخلی نیز واشرهای لاستیکی در اطراف اسپیکر، درگاه USB Type-C و جک هدفون قرار گرفته است.

در نهایت باید بگوییم که iFixit نمره تعمیر پذیری ۵ از ۱۰ را به OnePlus 6 داده است.

کالبدشکافی وان پلاس 6