سینما، تئاتر و تلویزیون » هنر
کد خبر : 699847
چهارشنبه - 11 اردیبهشت 1398 - 19:25

کارگردان «سیگنال»‌: انتخاب آثار در جشنواره تئاتر دانشگاهی معیار درستی ندارد

کارگردان نمایش «سیگنال» در جشنواره تئاتر دانشگاهی گفت: جشنواره تئاتر دانشگاهی هم می‌تواند انگیزه مثبت و هم منفی برای دانشجویان باشد اما ملاک و معیار درستی برای انتخاب کارها خیلی وجود ندارد.

کارگردان «سیگنال»‌: انتخاب آثار در جشنواره تئاتر دانشگاهی معیار درستی ندارد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، امیرحسین حسینی،‌کارگردان نمایش «سیگنال» در جشنواره تئاتر دانشگاهی که شب گذشته اجرایش را در دانشگاه تهران به صحنه برد، گفت: به دلیل شرایط خاص سالم و نمایش امکان اینکه دو اجرا پشت سر هم داشته باشیم فراهم نبود به خاطر همین یک تک اجرا فقط به صحنه بردیم.

وی که برای نخستین بار است به عنوان کارگردان در جشنواره تئاتر دانشگاهی حضور یافته، گفت: من دانشجوی دانشگاه هنر و معماری هستم و قبل‌تر به عنوان دستیار کارگردان به جشنواره آمده بودم. این کار را هم اسفند سال گذشته در جشنواره تئاتر تجربه اجرا کردیم که برگزیده شد و به این جشنواره معرفی شدیم.

حسینی درباره محتوای نمایش توضیح داد: نمایش درباره آدم‌هایی است که در یک چرخه زندگی قرار دارند و در یک روندی دچار تغییر،‌ تحول و اضمحلال می‌شوند. داستان سه روایت خطی همزمان است که از یک جایی به بعد دچار اخلال می‌شود و آدم‌ها به تناسب اخلاق در آن، دچار فرسایش و نابودی می‌شوند.

وی در ادامه افزود: «سیگنال» دارای ۵ بازیگر به نام‌های آرام علیزاده، پولاد عرب گری، بردیا مشهودی، تارا یونس تبار و عرفان نصیری هستند.

حسینی درباره شرایط جشنواره توضیح داد: تا الان خیلی فرصت دیدن دیگر اجراها را نداشتم اما امیدوارم چنین فرصتی برایم ایجاد شود. استقبال از نمایش‌ها که خیلی خوب بوده، حتی به اندازه تماشاگران، افراد پشت درب هر شب می‌مانند و روی زمین برای تماشای کارها می‌نشینند.

وی با اشاره به اینکه دکور کارشان سنگین نبوده اما آکسسوار زیاد داشتند، گفت: جشنواره تئاتر دانشگاهی هم می‌تواند انگیزه مثبت و هم منفی داشته باشد، بهرحال این جشنواره می‌تواند انگیزه دانشجویان را زیاد کند اما نکته هم این است که ملاک و معیار درستی برای انتخاب کارها خیلی وجود ندارد، این امر می‌تواند آسیب‌زننده باشد ولی قاعدتا این جشنواره اتفاق خوبی است.

حسینی در پایان گفت: یک صحبت‌هایی از قبل برای اجرای عموم با چند سالن داشتیم که برای اجرای عموم تکلیفمان را بدانیم.

انتهای پیام/