استانها » تولیدی » خبر پوششی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 852122
چهارشنبه - 17 مهر 1398 - 14:51
در راستای ارتقا سطح ایمنی؛

کارگاه آموزشی ایمنی و آتش نشانی برگزار شد

کارگاه آموزش ایمنی و آتش نشانی با حضور کارکنان ستاد، ناحیه مرکزی و مرکز سلامت و کار خانواده صنعت نفت طی دو مرحله و به صورت تئوری و عملی در منطقه قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری ربیع، کارگاه آموزش ایمنی و آتش نشانی جهت شناخت، پیشگیری و مقابله با مخاطرات و آسیب های حوادث حین و ناشی از کار، ارتقای سطح دانش کارکنان ستاد، ناحیه مرکزی و مرکز سلامت و کار خانواده صنعت نفت در مقابله با آتش سوزی ناگهانی، نحوه اطفاء حریق و عکس العمل مناسب در شرایط اضطراری توسط مجید آمره رئیس ایمنی و آتش نشانی در ستاد منطقه برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این دوره در حوزه ایمنی و آتش نشانی عناوینی چون اصول ایمنی ویژه کارکنان اداری، اصول ایمنی بازدید از تأسیسات نفتی، آشنایی با الکتریسیته ساکن و نحوه مقابله با آن، آشنایی با مثلث آتش و انواع حریق، انواع مواد اطفائی، انواع خاموشی و خاموش کننده ها، نحوه بازرسی، تست و استفاده از آنها، آشنایی با تجهیزات آب، آتش نشانی ستاد و نحوه استفاده از آن به صورت تئوری آموزش داده شد.

همچنین در آخر دوره، کارگاه عملی کار با خاموش کننده ها و تجهیزات آب آتش نشانی ستاد و اطفاء حریق با خاموش کننده پودری آموزش داده شد.