فرهنگ و هنر » قرآن و فعالیتهای قرآنی
کد خبر : 332479
شنبه - 2 تیر 1397 - 21:00
سلیمی:

کارنامه عملکرد قرآنی ۴۰ ساله نظام منتشر می‌شود/ تدارک برنامه‌های ویژه برای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب

دبیر کمیته قرآن ستاد دهه فجر با‌اشاره به لزوم جمع‌آوری دستاورد‌های قرآنی ۴۰‌ساله نظام گفت: می‌توان با شناسایی فرصت‌ها و آسیب‌ها و تدوین کارنامه ۴۰ ساله قرآنی نظام، ادامه راه را بهتر دنبال کرد.

کارنامه عملکرد قرآنی ۴۰ ساله نظام منتشر می‌شود/ تدارک برنامه‌های ویژه برای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، نشست تشریح کمیته قرآن ستاد دهه فجر با حضور استاد عباس سلیمی دبیر این کمیته در سازمان دارالقرآن برگزار شد.

در این نشست سلیمی بااشاره به حدیثی از امام باقر(ع) درخصوص قرآن کریم، گفت: امام باقر(ع) می‌فرمایند قرآن کتابی زنده است که هرگز نمی‌میرد و از آنجایی که کتاب انقلاب اسلامی قرآن است و قانون اساسی ما هم قرآن است انقلاب اسلامی هم تا ظهور امام زمان(عج) زنده خواهد ماند.

وی تهیه کارنامه فعالیت‌های قرآنی ۴۰ ساله نظام را فرصتی برای ادامه دادن بهتر راه انقلاب دانست و گفت: چهلمین سال پیروزی انقلاب نقطه عطفی از تاریخ است و می‌توان با شناسایی فرصت‌ها و آسیب‌ها و تدوین کارنامه ۴۰ ساله قرآنی نظام ادامه راه را بهتر دنبال کرد. البته منظور از کارنامه فقط روخوانی، روان‌خوانی‌، حفظ، قرائت و مسابقه نیست بلکه اصل عمل به قرآن کریم است.

این استاد قرآن کریم نگارش کارنامه ۴۰ ساله نظام را در دو بخش تشریح کرد و گفت: بخش اول برای فعالیت‌هایی است که به صورت مستقیم مأموریت قرآنی به شمار می‌رود و قطعاً در این عرصه کارنامه درخشانی خواهیم داشت و بخش دوم الگو قرار دادن قرآن در کار و زندگی است زیرا ممکن است افرادی در زمینه حفظ و قرائت به طور مستقیم کار نکرده باشند اما گام‌های مهم و مؤثری در زمینه‌های اقتصاد، صنعت، دفاع مقدس و کشاورزی برداشته‌اند که این موضوع هم می‌تواند در کارنامه دستاوردهای ۴۰ ساله نظام قرار بگیرد. البته با همه این صحبت‌ها هنوز انتظارات به قدر کافی محقق نشده و باید فعالیت‌های بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

وی از انتشار کتابی با عنوان کارنامه قرآنی نظام خبر داد و گفت: به زودی فراخوانی برای جمع‌آوری دستاوردهای قرآنی نظام ارائه می‌کنیم و بعد از جمع‌آوری اطلاعات کتابی با این عنوان چاپ و عرضه خواهیم کرد.

سلیمی از برپایی نمایشگاهی با ۴۰ تابلو برای ارائه دستاوردهای قرآنی نظام اسلامی خبر داد و گفت: رونمایی از آثار قرآنی در دهه فجر، برگزاری برنامه‌های رادیو و تلویزیون و تحلیل وضعیت قرآنی جامعه، بیان راه‌های برون‌رفت از چالش‌های موجود از جمله فعالیت‌های قرآنی ستاد دهه فجر خواهد بود. البته فراموش نکنیم که نقش کمیته قرآن ستادی است و ما قصد دخالت در امور داخلی هیچ نهاد یا دستگاهی را نداریم.

انتهای پیام/