سخت افزار » فناوری و ارتباطات
کد خبر : 432720
شنبه - 24 شهریور 1397 - 15:28

کارت گرافیک GeForce RTX 2080 انویدیا؛ ساخته شده برای اورکلاک کردن!

امروز رسانه‌ها با چراغ سبز گرفتن از انویدیا، به تشریح ریزمعماری پردازنده گرافیکی Turing و ارائه جزئیات آن می پردازند. اما پیش از آن شاهد لو رفتن تعدادی اسلاید هستیم که از پتانسیل اورکلاکینگ سری GeForce RTX و به طور مشخص کارت RTX 2080 می‌گوید.

کارت گرافیک GeForce RTX 2080 انویدیا؛ ساخته شده برای اورکلاک کردن!

به گزارش پایگاه خبری ربیع،امروز رسانه‌ها با چراغ سبز گرفتن از انویدیا، به تشریح ریزمعماری پردازنده گرافیکی Turing و ارائه جزئیات آن می پردازند. اما پیش از آن شاهد لو رفتن تعدادی اسلاید هستیم که از پتانسیل اورکلاکینگ سری GeForce RTX و به طور مشخص کارت RTX 2080 می‌گوید.

بر پایه این اسلایدها، انویدیا در طراحی پردازنده‌های گرافیکی سری GeForce RTX توجه ای ویژه‌ای به اورکلاکینگ داشته است تا کاربران بتوانند بیشتر و بهتر آنها را اورکلاک کنند. در همین راستا ظاهراً انویدیا طراحی مدار تغذیه را بهبود بخشیده است و حالا مدار تغذیه بهتر و باکیفیت‌تر، بر پتانسیل اورکلاکینگ افزوده است.

به ادعای انویدیا این بهبودها امکان افزایش آستانه توان طراحی گرمایی را ممکن است و حالا می‌توان نزدیک به ۵۵ وات آن را افزایش داد. شاید بد نباشد اشاره کنیم این مقدار برای GTX 1080 نزدیک به ۲۰ وات بود.

همچنین انویدیا از بهبود خنک سازی و آلودگی صوتی کارت‌های RTX Founders Edition گفته است. انویدیا ادعا می‌کند این کارت‌ها با برخوردرای از دو عدد فن و طراحی جدید، نسبت به نسل قبل تا ۵ برابر کم صداتر و بین ۱۵ الی ۲۰ درجه سانتی‌گراد خنک‌تر هستند.