استانها » البرز
کد خبر : 743000
دوشنبه - 27 خرداد 1398 - 16:36

کارت های ملی قدیمی فاقد اعتبارند

مدیرکل ثبت احوال استان البرز گفت: کارت های ملی قدیمی از اول خرداد ماه ۹۸ منقضی شده و فاقد اعتبار هستند.

کارت های ملی قدیمی فاقد اعتبارند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، محمد علی رفیع پور مدیرکل ثبت احوال استان البرز  گفت: تاکنون بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از واجدین شرایط در استان البرز موفق به ثبت نام کارت ملی هوشمند شده اند و کسانی هم که این کارت را دریافت نکرده اند، لازم است هر چه سریع تر به این کار اقدام کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان البرز ادامه داد: کارت های ملی قدیمی از اول خرداد ماه ۹۸ منقضی شده و فاقد اعتبار هستند و پس از اخذ کارت ملی هوشمند نیز مورد استفاده متقاضی نبوده و به جهت ابطال سریال کارت های قدیمی، امکان استفاده همزمان از هر دو کارت وجود ندارد و دستگاه های مختلف، امکان ارائه خدمت به فاقدین کارت ملی هوشمند را ندارند.

رفیع پور در مورد تفاوت کارت های ملی قدیمی و جدید بیان کرد: کارت ملی هوشمند کلید ورود به دولت الکترونیک است؛ شناسایی و تأیید هویت افراد در فضای مجازی منوط به کارت ملی هوشمند بوده و این امر در کارت های قدیمی امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: استفاده از خواص بیومتریک مانند اثر انگشت، عنصر غیر قابل انکار در تأیید و شناسایی هویت افراد به شمار می رود که این مورد در کارت ملی هوشمند در نظر گرفته شده است و امکان به اشتراک گذاری اطلاعات مربوط به پایگاه و بانک داده های سایر دستگاه ها از طریق کارت هوشمند میسر بوده و نیاز به صدور و حمل چندین کارت وجود ندارد.

مدیرکل ثبت احوال استان البرز در خصوص ارائه خدمات به اتباع بیگانه که در البرز ساکن هستند تصریح کرد: امور مربوط به این افراد و خدمات قابل ارائه به آن ها در حیطه اختیارات ثبت احوال نیست.

انتهای پیام/۱۱۰۴/ب/