تازه های تکنولوژی » سخت افزار » فناوری و ارتباطات
کد خبر : 352175
یکشنبه - 24 تیر 1397 - 21:45

کارت‌های گرافیک AMD NAVI تابستان سال آینده از راه می‌رسد

طبق نقشه راه‌های رسمی، AMD پردازنده‌های گرافیکی مبتنی بر ریزمعماری پردازنده گرافیکی NAVI را در بازه ۲۰۱۸ الی ۲۰۱۹ عرضه می‌کند اما حالا شایعاتی به گوش می‌رسد که خبر از عرضه زودهنگام می‌دهند.

کارت‌های گرافیک AMD NAVI تابستان سال آینده از راه می‌رسد

به گزارش پایگاه خبری ربیع،طبق نقشه راه‌های رسمی، AMD پردازنده‌های گرافیکی مبتنی بر ریزمعماری پردازنده گرافیکی NAVI را در بازه ۲۰۱۸ الی ۲۰۱۹ عرضه می‌کند اما حالا شایعاتی به گوش می‌رسد که خبر از عرضه زودهنگام می‌دهند.

برخی منابع ادعا کرده‌اند AMD کارت‌های مبتنی بر NAVI را برای ژوئیه یا نهایتاً آگوست ۲۰۱۸ (اواسط تابستان ۱۳۹۷) آماده می‌کند، همچنین ادعا شده کارت‌های غیر گیمینگ Navi در نمایشگاه SIGGRAPH 2018 رونمایی خواهند شد. این در حالی است که هنوز کارت  Radeon Pro SSG که در نمایشگاه SIGGRAPH 2017 رونمایی شده بود، عرضه نشده است. SIGGRAPH 2018 اواسط آگوست ۲۰۱۸ برگزار می شود.

جالب‌تر اینکه طبق نقشه راه‌های رسمی، Navi از فناوری ساخت ۷ نانومتری بهره خواهد گرفت که برای ۲۰۱۸ بعید به نظر می‌رسد. در این حالت اگر شایعات اخیر را درست بدانیم، احتمالاً AMD از دیگر  فناوری‌های ساخت چون ۱۴، ۱۲ یا حتی ۱۰ نانومتری  بهره بگیرد.
در مجموع می‌توان گفت در شرایط به وجود آمده دیگر کارت‌های Vega برای گیمرها هیچ جذابیت ندارند و به وضوح نیاز برای یک نسل جدیدتر به خوبی حس می‌شود.