استانها » البرز
کد خبر : 661458
سه شنبه - 14 اسفند 1397 - 14:16
مدیرکل میراث و گردشگری استان البرز:

کاخ سلیمانیه البرز میزبان گردشگران نوروزی است

مدیرکل میراث و گردشگری استان البرز گفت: همزمان با آغاز سال جدید، درب ورودی کاخ سلیمانیه به روی شهروندان و گردشگران گشوده می شود و در آینده نزدیک از این اثر معماری به عنوان یک کاخ موزه استفاده خواهد شد.

کاخ سلیمانیه البرز میزبان گردشگران نوروزی است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، فخرالدین صابری  در خصوص اتمام مرمت کاخ سلیمانیه گفت: همزمان با آغاز سال جدید، درب ورودی این کاخ به روی شهروندان و گردشگران گشوده شده و پس از انتخاب مدیر مجموعه از این بنا به عنوان یک کاخ موزه استفاده خواهد شد.

مدیرکل میراث و گردشگری استان البرز افزود: در حال حاضر نیز گروه های مختلف دانش آموزی، دانشجویی، اداری و فرهنگی با اطلاع رسانی و برنامه ریزی قبلی از کاخ سلیمانیه بازدید می کنند.

وی با بیان این مطلب که تالار این بنا مربوط به دوره فتحعلی قاجار است، توضیح داد: اثر تاریخی کاخ سلیمانیه مربوط به دوره قاجار است که در محوطه دانشکده کشاورزی کرج قرار دارد، این اثر تاریخی به عنوان یکی از آثار ملی ایران تلقی می شود.

صابری در ادامه از آغاز مرمت و بازسازی کاخ مروارید از ابتدای سال جاری توسط پیمانکاران خبر داد و گفت: با توجه به این که این کاخ، از جمله سازه های مخصوص است، تلاش ما بر آن است تا آن را از وضعیت نامطلوبی که در آن قرار داشت نجات دهیم تا به مکانی آبرومند جهت بازدید عموم مردم تبدیل شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز بیان کرد: به همین منظور، مقاوم سازی پایه های ساختمان مروارید انجام شده و سقف سازه ای بخش مرکزی کاخ که بر اثر برف سنگین و دیگر حوادث پیش آمده نشست کرده و از جایگاه اصلی خود خارج شده بود، بازسازی شده است.

صابری ادامه داد: علاوه بر رنگ آمیزی و تراشکاری درب ورودی کاخ، آبگیری حوضچه اطراف باغ نیز انجام شده و اکنون از آب برخوردار بوده که این امر، بر زیبایی منطقه مذکور افزوده است.

وی با بیان این مطلب که سعی ما بر آن است تا کاخ مروارید را به عنوان یکی از آثار ملی مطرح کنیم، عنوان کرد: مطالعات مرتبط با فضای سبز اطراف باغ نیز در حال انجام است که در این راستا، نشست هایی با شهردار کرج و رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج صورت گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز با بیان اینکه اکنون، در صدد تهیه پوشش سقف برای این سازه هستیم، افزود: در سال جاری، مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان جهت قرارداد پیمانکاران هزینه شده و تکمیل نهایی این کاخ، نیازمند تخصیص اعتبارات استانی و ملی است.

انتهای پیام/گ/۱۱۰۱/س/۳