تولیدی » سرمقاله » یادداشت و سرمقاله
کد خبر : 237286
یکشنبه - 6 اسفند 1396 - 11:24

چگونه اثرات طلاق بر روی کودکان را کاهش دهیم

به گزارش پایگاه خبری ربیع،۱- جدایی را شرح دهید: زمانی که تصمیم قطعی گرفتید برای طلاق این موضوع را با کودک در میان بگذارید. بهتر است وقتی در مورد جدایی در حال وقوع، با کودک صحبت می‌شود هر دو والد حاضر باشند. ۲- توضیح دهید که جدایی تقصیر کودک نیست: کودکان خردسال اغلب فکر می‌کنند […]

چگونه اثرات طلاق بر روی کودکان را کاهش دهیم

به گزارش پایگاه خبری ربیع،۱- جدایی را شرح دهید: زمانی که تصمیم قطعی گرفتید برای طلاق این موضوع را با کودک در میان بگذارید. بهتر است وقتی در مورد جدایی در حال وقوع، با کودک صحبت می‌شود هر دو والد حاضر باشند.

۲- توضیح دهید که جدایی تقصیر کودک نیست: کودکان خردسال اغلب فکر می‌کنند جدایی یا طلاق والدین تقصیر آنها است، متاسفانه اکثر مواقع والدین بدون اینکه بخواهند در کلامشان و در بین دعواهایی که با هم دارند بیان می‌کنند که اگر این بچه نبود من خیلی زودتر جدا می‌شدم و جمله‌هایی از این قبیل گفته می‌شود که باعث می‌شود کودک احساس گناه کرده و خودش را عامل رنج والدینش بداند. بنابراین مهم است به کودک گفته شود که دلیل جدایی او نیست.

۳-  اجازه بدهید کودک با هر دو والد ارتباط خوبی داشته باشد. دلیلی ندارد ذهنیت کودک را راجع به والد جدا شده خراب کنید بجای آن شرایطی را فراهم کنید که کودک در آن احساس امنیت و آرامش داشته باشد.

۴-  تا جایی که ممکن است تداوم را فراهم کنید، این نکته به معنای حفظ قوانین پیشین در جای خود تا حد امکان است بنابر این سعی کنید سبک زندگی کودک را بعد از طلاق شبیه به قبل از طلاق بکنید. مثلاً: اگر کودک قبل از طلاق هفته ایی دو بار به پارک می‌رفته است بعد از طلاق هم همین کار را برایش انجام بدهید. به یاد داشته باشید کودک شما بعد از طلاق یک فقدان بزرگ و آسیب را تجربه می‌کند. پس سعی کنید ابعاد دیگر زندگی کودک مانند مدرسه، دوستان و… را ازاو نگیرید.