سینما، تئاتر و تلویزیون » هنر
کد خبر : 697372
یکشنبه - 8 اردیبهشت 1398 - 12:32

چند خبر از تئاتر | بزرگداشت احمد دامود در هفته تئاتر

آیین بزرگداشت احمد دامود پیشکسوت تئاتر در هفته تئاتر برگزار می‌شود.

چند خبر از تئاتر | بزرگداشت احمد دامود در هفته تئاتر

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس،‌ هیئت داوران بخش عکس بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران از سیزدهم اردیبهشت ماه کار ارزیابی و انتخاب آثار را آغاز می‌کنند. این در حالی است که اسامی برگزیدگان این بخش در مراسم اختتامیه جشنواره اعلام خواهد شد.

سیامک زمری مطلق، شهاب‌الدین عادل و مهدی آشنا هنرمندانی هستند که روز سیزدهم اردیبهشت در قالب هیأت داوران بخش عکس بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران آثار شرکت کننده را  مورد ارزیابی و داوری قرار می‌دهند.

بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران  که از روز پنجم اردیبهشت ماه سال ۹۸ به همت اداره کل فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دبیری امین مختاری آغاز شده تا چهاردهم اردیبهشت ماه میزبان مخاطبان و گروه های شرکت کننده خواهد بود.

*افتتاح کمپانی فرهنگی هنری «شودا» در استرالیا

فریدون محرابی و بهنام فهیم‌نیا کمپانی فرهنگی هنری «شودا» را در استرالیا افتتاح کردند.

این کمپانی به منظور فعالیت در بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری به همت فریدون محرابی مدرس، بازیگر و کارگردان تئاتر و رادیو و بهنام فهیم نیا بازیگر، تهیه کننده، استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه سیدنی در استرالیا گشایش یافت.

خانه هنرهای نمایشی «شودا» با هدف ارتقا و ارتباط فرهنگى میان کشورها به ویژه ایران و استرالیا، در جهت تولید و ارائه آثار هنرى شامل تئاتر، فیلم، موسیقى، ادبیات و دیگر فعالیت‌های فرهنگی و تاثیر گذارى هوشمندانه و انتقال مفاهیم متناسب با نیاز انسان و شرایط جوامع گام برمی‌دارد. در همین راستا اطلاعات اولین تولید این کمپانی به زودی اطلاع رسانی می‌شود.

*بزرگداشت احمد دامود در هفته تئاتر

این مراسم با حضور استاد احمد دامود روز دوشنبه نهم اردیبهشت، ساعت ۱۷ تا ۱۹ در سالن استاد عباس جوانمرد عمارت تئاتر، واقع در خیابان سمیه،بعد از استاد نجات الهی، پلاک ۲۶۰ برگزار می‌شود.

فرهاد آییش در مراسم بزرگ‌داشت از سال‌ها دوستى و همکارى و تأثیر عمیق احمد دامود بر زندگى هنری‌اش و حامد بهداد از دانشجویان موفق او از استادش می‌گوید.

شانزدهمین دوره‌ هفته‌ بزرگداشت تئاتر، به دبیری محمودرضا رحیمی و با حمایت مالی بانک گردشگری از هفتم تا چهاردهم اردیبهشت برپا خواهد شد.

*«اولد سیبروک» در دیوار چهارم

نمایشنامه «اولد سیبروک» یکی از سه گانه‌های مجموعه «بن بست نویسنده» به قلم وودی آلن طنز پرداز شناخته شده آمریکایی است که نوزده بار نامزد دریافت اسکار در بازیگری، کارگردانی و نویسندگی شده است.

این نمایشنامه یک کمدی فانتزی است که در گونه کمدی های موقعیت (سیتکام) قرار می گیرد که البته در زیر لایه هایش عناصر دیگر کمدی مثل هجو یا تلخی (گروتسک) را نیز شامل می‌شود. این اثر در زیرِ پوست شوخی‌هایش نگاهی منتقدانه و بسیار زیرکانه به روابط انسانی و شیوه برخورد با مشکلات زناشویی را نیز در برمی گیرد. «اولد سیبروک» تولید تازه گروه تئاتر ریما است که پیشتر نمایش های «غرب غمزده»، «جمجمه ای در کانه مارا»، «گلن گری گلن راس» و «همه پسران من» را در کارنامه خود دارد.

نمایش «اولد سیبروک» از ۱۵ اردیبهشت ماه ساعت ٢١ در تماشاخانه دیوار چهارم روی صحنه می‌رود.

*اولین پوستر نمایش ماربازی با طرحی از کارنگ طیاری رونمایی شد

با آغاز بلیت فروشی نمایش «ماربازی» به نویسندگی صحرا فتحی با کارگردانی مشترک صحرا فتحی و سعید دشتی پوستر این نمایش با طراحی کارنگ طیاری رونمایی شد.

کارنگ طیاری بیش از ۱۸ سال به صورت تخصصی به طراحی گرافیک آثار هنری می‌پردازد و پیش از این طراحی لوگو تایپ فیلم‌های سینمایی نظیر «بارکد»، پوستر بین‌المللی فیلم «ملبورن» و فیلم سینمایی «تابستان داغ» و چندین اثر نمایشی را در کارنامه خود دارد. بازیگران اثر جدید کمپانی دیار به ترتیب حروف الفبا عبارت‌اند از کامبیز دیرباز، بهاره رهنما هستند.

«ماربازی» از روز ۲۰ اردیبهشت در تماشاخانه ایرانشهر سالن استاد حمید سمندریان به روی صحنه خواهد رفت. علاقه مندان جهت تهیه بلیت می‌توانند به سامانه ی تیوال به نشانی یا گیشه تماشاخانه ایرانشهر مراجعه کنند.

انتهای پیام/