تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات » نرم افزار
کد خبر : 582748
یکشنبه - 2 دی 1397 - 10:01

چطور زبان کیبورد را فارسی کنیم؟

خواهان استفاده از فایل ورد یا پاور پوینت به زبان فارسی هستید یا می خواهید در پیام رسان خود به فارسی تایپ کنید، اما زبان ویندوز شما انگلیسی است و باید علاوه بر اضافه کردن زبان فارسی به ویندوز، تنظیمات کیبورد فارسی را نیز اضافه کنید.

چطور زبان کیبورد را فارسی کنیم؟

به گزارش پایگاه خبری ربیع،خواهان استفاده از فایل ورد یا پاور پوینت به زبان فارسی هستید یا می خواهید در پیام رسان خود به فارسی تایپ کنید، اما زبان ویندوز شما انگلیسی است و باید علاوه بر اضافه کردن زبان فارسی به ویندوز، تنظیمات کیبورد فارسی را نیز اضافه کنید.

معمولا بیشتر کاربران پس از نصب ویندوز اقدام به نصب زبان فارسی می کنند، اما اگر شما از کاربرانی هستید که زبان کیبورد یا ویندوزتان فارسی نیست، در مقاله آموزشی زیر چگونگی انجام این کار را خواهید آموخت. از آنجایی که ویندوز اکثر کاربران در حال حاضر ویندوز ۱۰ است، آموزش این روش را در ویندوز ۱۰ به شما نشان می دهیم.

تغییر زبان ویندوز

مراحل تغییر زبان در ویندوز ۱۰

  • ابتدا وارد منوی استارت شوید و روی علامت چرخنده یا تنظیمات کلیک کنید.
  • روی منوی Time & Language کلیک کنید.
  • در بخشی که باز می شود، زیر home، چند گزینه وجود دارد، روی Regin & language کلیک کنید.
  • در صفحه ای که باز می شود، علاوه بر اینکه می توانید کشور خود را انتخاب کنید، در قسمت Language می توانید علامت + به نشانه اضافه کردن زبان جدید را بفشارید.
  • با زدن این گزینه تمام زبان های زنده را خواهید دید و می توانید فارسی یا Persian را به ان اضافه کنید.
  • با زدن گزینه Add اجازه دهید که زبان جدید روی سیستم شما نصب شود.
  • معمولا با این تنظیمات زبان فارسی هم به ویندوز شما اضافه می شود، اما اگر تغییرات را ندیدید، بهتر است یک بار ویندوز را ری استارت کنید تا در کنار آیکون ساعت ویندوز زبان فارسی و انگلیسی را ببینید.

مراحل تنظیمات زبان در کیبورد و تغییر به فارسی

پس از اینکه زبان فارسی را اضافه کردید، نیاز است در تنظیمات کیبورد نیز مواردی را رعایت کنید.

پس از اینکه زبان فارسی را به ویندوز خود اضافه کردید، در کنار ساعت ویندوز باید هر دو زبان فارسی و انگلیسی را مشاهده کنید. یکی از راه های تغییر زبان ویندوز در هنگام تایپ کردن این است که با موس روی این گزینه کنار ساعت بروید و با کلیک کردن رویش گزینه Persian keyboard که با علامت فا نشان داده شده است را ببینید. اما این کار روش سریع تری هم دارد که می توانید با استفاده از کلید های ترکیبی Alt + Shift  این کار را انجام دهید. این کلیدهای ترکیبی به گونه ای در ویندوز تعریف شده اند که با کمک آنها به صورت پیش فرض می توانید زبان تایپ خود را تغییر دهید.