به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از الو دکتر/ رژیم های غذایی غیر استاندارد و زودگذر را رها کنید. برخی از رژیم های غذایی هستند که کاربردی نمی باشند و فرد بعد از مدتی آن را رها می کند. از طرفی برخی از آن ها دارای مواد مغذی به اندازه کافی نمی باشند و نیاز بدن را تامین نمی کنند. به جای استفاده از این نوع رژیم ها به دنبال برنامه غذایی و رژیمی باشید که برای سلامتی بدن مفید باشد.

ممکن است در گذشته رژیمی داشته اید که برای بسیار کاربردی بوده است و به کاهش وزن شما کمک کرده است اما پیروی از آن رژیم برای همیشه کار درستی نیست و ممکن است که نیاز باشد تغییراتی در آن ایجاد کنید.
به عنوان مثال، نیاز نیست که تمام غذا های سنتی و عادت های غذایی که تناسب اندام را به هم می زنند از رژیم غذایی خود حذف کنید. می توانید از این غذاها در مواقع خاص استفاده کنید. فقط مراقب باشید که هر روز این کار را انجام ندهید.

وعده های غذایی خود را به صورت منظم مصرف کنید:
یکی از رمزهای سلامتی و تناسب اندام این است که به صورت منظم غذا بخورید. از مصرف میان وعده هایی که برای سلامتی شما مفید نیستند اجتناب کنید.

هرگاه که به طور مداوم وعده های غذایی و میان وعده های خود را حذف می کنید، خود را به خطر می اندازید زیرا ممکن است که دچار کمبود مواد مغذی، کاهش وزن نا خواسته و خستگی شوید.
مطمئن شوید که حداقل روزانه سه وعده غذایی دارید. برخی از افراد ترجیح می دهند که در روز بین ۵ تا ۶ وعده غذایی داشته باشند. هر کدام از الگوهای غذایی که برای شما مفید است را هر روز ادامه دهید.
پیشنهاد می شود که هر ۴ تا ۶ ساعت غذا بخورید. بدین مفهوم که می توانید از وعده های غذایی کوچک یا میان وعده نیز استفاده کنید.

یک رژیم غذایی متعادل را انتخاب کنید:

برای حفظ تناسب اندام و سلامتی خود نیاز دارید که از یک رژیم غذایی متعادل استفاده کنید. این نوع از رژیم به شما کمک می کند که تمام مواد مورد نیاز روزانه بدن تان را تامین کنید.

یک رژیم غذایی متعادل از تناسب وزن، فعال بودن سبک زندگی و سلامت بدن نیز حمایت خواهد کرد.
از تمام گروه های غذایی در طول هفته استفاده کنید و از هر گروه غذایی سعی کنید که تمام مواد آن را مصرف کنید.
از هر گروه غذایی به میزان کافی مصرف کنید. توصیه می شود که بین ۵ تا ۹ میوه و سبزیجات، ۳ تا ۴ غلات، و پروتئین در هر وعده غذایی یا میان وعده استفاده کنید.

مصرف غذاهای فرآوری شده و تنقلات را محدود کنید:
غذاهای فرآوری شده و تنقلات جز مواد غذایی با کالری، چربی، سدیم و شکر بسیار بالا محسوب می شوند در صورتی که فاقد یا حاوی مقدار کمی مواد غذایی مفید هستند. خوردن این غذاها به صورت منظم در تمام وعده های غذایی می تواند موجب برهم زدن تناسب اندام شود.

غذاهای فرآوری شده متنوعی وجود دارند. تنقلات، گوشت های فرآوری شده، آبنبات، پاستیل، چیپس، کراکر و .. را محدود کنید.
نوشیدنی هایی از قبیل نوشابه، نوشیدنی های ورزشی و انرژی زا، قهوه های شیرین و چای را محدود کنید. این نوع نوشیدنی ها دارای کالری و قند زیادی می باشند.

به میزان کافی مایعات بنوشید:

هیدراته ماندن بدن برای سلامتی و حال خوش افراد بسیار مهم است. البته هرگاه که شما به میزان کافی آب مصرف کنید می توانید تناسب اندام خود را حفظ کنید.

آب برای انواع فرایند هایی که در بدن انجام می شوند ضروری است از جمله، کنترل دمای بدن، تحرک مفاصل، حفاظت از اندام ها و مرطوب ماندن بافت ها.
بیشتر متخصصان توصیه می کنند که روزانه حداقل ۸ تا ۱۳ لیوان آب بنوشید.
اگر علاقه زیادی به نوشیدن آب ندارید ( برخی از افراد تمایلی به نوشیدن آب ندارند )، می توانید از نوشیدنی های فاقد کالری نیز استفاده کنید. یا اگر به نوشیدنی های گاز دار علاقه دارید از آب گازدار استفاده کنید که فاقد کالری می باشد و می توانید برای طعم دار کردن آن کمی آب لیمو به آن اضافه کنید.