تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات » لپ تاب
کد خبر : 312335
سه شنبه - 8 خرداد 1397 - 12:00

چرا اپل به لپ‌تاپ خوش قیمت iBook احتیاج دارد؟

با این که شایعات در گذشته خبر از تصمیم اپل برای گسترش محصولات سخت‌افزاری این کمپانی می‌دادند، اما هم‌اکنون و بر اساس اطلاعات جدید، احتمالاً این کمپانی به دنبال عرضه یک لپ‌تاپ خوش قیمت با سیستم‌عامل IOS یا macOS است.

چرا اپل به لپ‌تاپ خوش قیمت iBook احتیاج دارد؟

به گزارش پایگاه خبری ربیع،با این که شایعات در گذشته خبر از تصمیم اپل برای گسترش محصولات سخت‌افزاری این کمپانی می‌دادند، اما هم‌اکنون و بر اساس اطلاعات جدید، احتمالاً این کمپانی به دنبال عرضه یک لپ‌تاپ خوش قیمت با سیستم‌عامل IOS یا macOS است.

در نگاه اول این مسئله چندان با اهمیت جلوه نمی‌کند و دلیل آن این است که هم‌اکنون اپل یک سری کامل از لپ‌تاپ‌های خودش را درون بازار دارد. با این حال اگر به این پروژه به عنوان یک سرمایه‌گذاری برای آینده‌ی این کمپانی نگاه کنیم، مسئله کمی فرق می‌کند.

اما بیایید در قدم نگاهی به شایعات انداخته و اطلاعات خودمان را در مورد این محصول بررسی کنیم:

  • اجرا کننده‌ی سیستم‌عامل IOS/macOS
  • چیپ ARM
  • صفحه‌ی لمسی
  • پشتیبانی از LTE
  • GPS
  • مقاوم در مقابل آب
  • سیستم بوت EFI

این پروژه‌ی جدید می‌تواند به عنوان اولین مک‌بوک اپل با استفاده از معماری ARM باشد و این مسئله دقیقاً در راستای تصمیم اپل برای دوری از اینتل و محصولات آن است تا در آینده‌ای نزدیک بتواند محصولات خودش را با چیپ‌های تولیدی خود در سال ۲۰۲۰ ارائه دهد.

با این حال، یک دستگاه قدرت گرفته از IOS و یا macOS آن هم با قیمتی مقرون به صرفه ممکن است نشان از تصمیم دیگری در این مسئله باشد و آن تصاحب بازار آموزشی باشد که هم‌اکنون این کمپانی در حال انجام آن است.

یک لپ‌تاپ خوش قیمت از جانب اپل‌ برای بازار آموزشی نه تنها می‌‌تواند تمامی نیاز‌های اساسی دانش‌آموزان و معلمان را برطرف کند، بلکه می‌تواند قدم رو به جلویی در مبحث امنیت برای این مکان‌ها باشد، چیزی که اپل به خاطر آن مشهور است. شاید در نگاه اول گفته شود که هم‌اکنونiPad Pro در حال انجام این کار است، اما باید بدانید که یک لپ‌تاپ می‌تواند قدرت اپل در مبارزه با محصولات مشابه همانند کروم‌بوک‌‌‌ها و دستگاه‌هایی که از ویندوز ۱۰ نسخه‌ی S(یا دارای حالت S Mode) مایکروسافت استفاده می‌کنند را افزایش دهد.

به همین خاطر اهمیتی ندارد که این محصول با کدام یک از سیستم‌عامل IOS یا macOS همراه شود، هدف این دستگاه ارائه یک مدل ارزان‌قیمت با کیفیت آن هم بدون کاستن از کارایی سیستم است. این دستگاه صرفاً باید توانایی انجام یکسری کارهای پایه‌ای همانند مرورگری امن اینترنت، ارسال و دریافت ایمیل و دسترسی به محتواهای چند رسانه‌ای را فراهم کند که دقیقاً همانند چیزی است که هم‌اکنون آی‌پد در حال انجام آن است با این تفاوت که در محصول جدید روی مسئله بهره‌وری بیشتر تمرکز شده است.

این هدف دقیقاً انجام همان کاری است که در سال گذشته مایکروسافت با محصول Surface Laptop و سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ اس به دنبال آن بود و برای همین اپل به خوبی می‌داند که بدون یک لپ‌تاپ خوش قیمت نمی‌تواند از ظرفیت‌های نهفته در این بازار به خوبی بهره ببرد.

با توجه به شایعات اخیری که در آن‌ها گفته شده اپل به دنبال دستیابی به اپلیکیشن‌های Universal(اپلیکیشن‌هایی که معمولاً روی طیف وسیعی از سخت‌افزای یک کمپانی اجرا می‌شوند) است و می‌خواهد مرز میان آی‌او‌اس و مک‌او‌اس را از میان بردارد، این احتمال می‌رود که لپ‌تاپ گغته شده حکم پرچمدار این کمپانی را در تحقیق این مسئله داشته باشد.

اما توجه به این نکته هم جالب است که احتمالاً اپل هیچ تمایلی به تضعیف برند بالارده‌ی مک‌بوک خود آن هم با محصولی پایین‌رده نداشته باشد و برای همین ممکن است آنان برای این محصول، رده‌ی جدیدی را در محصولات خود ایجاد کنند و این گونه همچنان تصویر ممتاز محصولات مک‌بوک خود را حفظ کنند.


iBook های اپل در سال ۲۰۰۶

به همین خاطر و بر اساس شایعات، احتمالاً برند iBook مناسب‌ترین گزینه برای این مسئله است، چرا که اپل در گذشته هم از این نام‌گذاری(تا سال ۲۰۰۶) برای لپ‌تاپ‌های تولیدی خودش استفاده کرده است. البته بد نیست بدانید که تا سال گذشته اپل از این نام برای معرفی کتاب‌خوان‌های آی‌او‌اس و مک‌او‌اس استفاده می‌کرد و بعد از انتشار IOS 11.3 بود که نام این محصولات را بهBooks تغییر داد و هم‌اکنون iBook آماده‌ی استفاده برای محصولات جدید این کمپانی است.

با این که گویی همه رخداد‌های گفته شده بر اساس یک برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده در حال وقوع هستند، اما با تمامی این‌ها هیچ تضمینی برای عملی شدن موارد گفته شده نیست. با این حال اپل فرصت این را دارد که با ارائه‌ی یک محصول کاربردی دیگر، جای خالی خود در بازار آموزشی را پر کرده و بتواند قوی‌تر از گذشته در این مسیر قدم بردارد.