استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 765721
جمعه - 21 تیر 1398 - 19:56

چتر حمایتی کمیته امداد بر سر ۴۰۱ خانوار زندانی خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی گفت: هم‌اکنون ۴۰۱ خانوار زندانی تحت حمایت این نهاد هستند.

چتر حمایتی کمیته امداد بر سر ۴۰۱ خانوار زندانی خراسان شمالی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد به نقل از  روابط عمومی کمیته امداد، مجید الهی راد در نشست هم‌اندیشی با سازمان زندان‌ها، اظهار کرد: از مجموع ۴۰۱ خانوار زندانی ۲۶ خانوار در اسفراین، ۱۶۵ خانوار در بجنورد، ۹۵ خانوار در شیروان، ۴۵ خانوار در راز و جرگلان، ۱۴ خانوار در فاروج، ۳۴ خانوار در مانه و سملقان، ۱۱ خانوار در جاجرم و ۱۱ خانوار زندانی نیز در گرمه تحت حمایت این نهاد قرار دارند.

وی یادآور شد: ۳۸ درصد از خانوارهای زندانی تحت حمایت این نهاد ساکن مناطق روستایی و ۶۲ درصد آنان نیز در مناطق شهری ساکن هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی حفظ و تحکیم بنیان خانواده را مهم‌ترین هدف کمیته امداد استان در حمایت از خانوارهای زندانی بیان کرد و افزود: پرداخت کمک‌هزینه زندگی، اعطای وام‌های قرض‌الحسنه اشتغال، اهدای جهیزیه، ارائه خدمات مشاوره‌ای، مددکاری و حقوقی به خانوارهای زندانی ازجمله خدمات ارائه‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی بابیان اینکه طی چند سال اخیر دو هزار و ۲۶۷ خانوار زندانی از خدمات این نهاد بهره‌مند شده‌اند، ادامه داد: طی سال گذشته ۱۰۰ مورد تسهیلات اشتغال‌زایی برای توانمندسازی این خانوارها به آن‌ها اعطاشده است.

الهی راد همچنین خاطرنشان کرد: ۴۱ مورد نیز خدمات مسکن در قالب ساخت، تعمیرات و انشعابات به خانوارهای زندانی تحت حمایت این نهاد ارائه‌شده است.

وی ارائه ۷۰ مورد خدمات مشاوره‌ای و ۳۰۰ مورد خدمات فرهنگی در قالب اعزام به اردوهای زیارتی و دوره‌های آموزشی را از سایر خدمات ارائه‌شده به این خانوارها برشمرد و افزود: همچنین ۷۲۰ مورد خدمات بهداشتی و درمانی، ۵۶۰ مورد خدمات خاص و ۱۵ مورد کمک‌هزینه جهیزیه نیز به خانوارهای زندانی تحت حمایت این نهاد پرداخت‌شده است.

انتهای پیام/