استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 513996
چهارشنبه - 16 آبان 1397 - 19:00
معاون مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی خبر داد

چتر بیمه تأمین اجتماعی بر سر ۱۷۵۰ زن سرپرست خانوار خراسان شمالی

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان شمالی از گسترده شدن چتر بیمه تأمین اجتماعی بر سر هزار و ۷۵۰ زن سرپرست خانوار استان که تحت حمایت این نهاد هستند خبر داد.

چتر بیمه تأمین اجتماعی بر سر ۱۷۵۰ زن سرپرست خانوار خراسان شمالی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد ،  حمید خوجانی بابیان اینکه امسال دو هزار و ۳۷۶ مددجوی تحت حمایت این نهاد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند، اظهار کرد: عمده این گروه، زنان سرپرست خانوار و افرادی هستند که به‌نوعی شغل دارند و فعالیتی را انجام می‌دهند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه هم‌اکنون هزار و ۷۵۰ نفر از زنان سرپرست خانوار و ۶۲۶ مجری طرح‌های اشتغال، تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند، افزود: با اجرای این طرح مددجویانی که بازنشسته می‌شوند از تحت حمایت کمیته امداد خارج و به‌عنوان مستمری‌بگیر بازنشستگی تأمین اجتماعی شناخته می‌شوند.

وی با یادآوری اینکه زنان سرپرست خانوار شهری کمتر از ۵۰ سال سن و مددجویان دریافت‌کننده وام اشتغال فاقد بیمه تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار می‌گیرند، بیان کرد:  این بانوان با حداقل سن ۵۵ سال و آقایان با حداقل سن ۶۰ سال به‌شرط دارا بودن ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه از مزایای بازنشستگی و ازکارافتادگی بهره‌مند‌می شوند.

خوجانی با یادآوری اینکه این نهاد در شش‌ماهه نخست سال جاری یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به‌عنوان حق بیمه مددجویان به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کرده است،گفت: تمامی مبلغ حق بیمه این افراد از طرف کمیته امداد این استان پرداخت می‌شود و مددجو هیچ‌گونه مبلغی را در این خصوص پرداخت نمی‌کند.

انتهای پیام/