به گزارش پایگاه خبری ربیع، نشست تخصصی شرکتهای توزیع برق معین خدمات مشترکین به میزبانی شرکت توزیع برق اصفهان ۲۲ خردادماه برگزار شد.
در این نشست که با حضور معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر، مدیر کل و معاون دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین شرکت توانیر، معاون اجرایی طرح فهام و شرکتهای توزیع استانهای شیراز، شمال کرمان، مشهد، گلستان و زنجان و استان اصفهان به میزابانی شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان برگزار شد پس از گزارشهای مدیر عامل شرکت توزیع برق اصفهان از عملکرد این شرکت در تمام شاخصهها، فرایندهای مختلف حذف قبوض کاغذی به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.
در حاشیه این نشست مهندس رخشانی مهر معاون هماهنگی توزیع توانیر در پاسخ به برنامهها و چالشهای پیش رو برای حذف قبوض کاغذی گفت: طرحی در وزارت نیرو کلید خورد به نام قبض سبز الکترونیکی و تمام هدف آن کاهش مراجعه به درب منازل مردم و همچنین کاهش هزینههای مختلف بود که با الکترونیکی شدن قبضها این مهم محقق میشود
معاون هماهنگی توزیع توانیرگفت: یکی از روشها ارسال پیامک به مشترکین میباشد و روش دیگر استفاده از اپ ها ی میباشد که به صورت الکترونیکی و به شکل فرمهای اولیه قبض میسر میشود و دیگر وجود شرکتهای psb که در کشور ما زیاد است و میتواند قبوض را به صورت الکترونیکی در اختیارمشترکین قرار دهد
رخشانی بیان داشت: این فرایند تا ابتدای مهر ماه سال جاری باید اجرایی شود که به صورت آزمایشی در مرداد و شهریور ماه اجرایی میگردد و این برنامه برای کل کشور دیده شده است و منوط به چند استان و شهرستان نیست به عبارتی نزدیک به ۳۶ میلیون مشترک برق از مزایای این طرح بهره مند میشوند و نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان در کاهش هزینهها مؤثر است
وی در پاسخ به سؤالات اختصاصی کارشناس خبر شرکت توزیع برق اصفهان گفت: ما تجربههای زیادی را برای الکترونیکی نمودن فرایندها در کشور داشتهایم ولی آنچه که مهم و کلیدی است در حال حاضر چالش زمان است و باید در مدت تعیین شده فرایندها را عملیاتی نماییم.
رخشانی، در خصوص چالشهایی که به طور احتمالی در وصول مطالبات مردمی ایجاد میشود تصریح کرد: به هیچ وجه ما در این خصوص با مشکلی روبرو نخواهیم شد چرا که با هوشمند نمودن سیستمها روشهای پرداخت مردمی و وصول مطالبات به راحتی مورد ارزیابی قرار میگیرد و خطاها را بررسی نمود البته این پردازشها به آسانی شکل نمیگیرد بلکه تلاش و کوشش ۲۴ ساعتی همکاران را به دنبال دارد و همانطور که می دانیم ارائه خدمات همیشه به طور شبانه روزی بوده است که این پروژه را نیز در بر میگیرد و به عبارتی هم در مباحث سخت افزار و هم نرم افزاری و امنیت شبکه باید تلاش مضاعفی صورت گیرد که این مهم صورت گیرد
معاون هماهنگی توزیع توانیردر پایان پس از بازدید ازسمیع و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق اصفهان خاطر نشان کرد: کارهای ارزشمند و مهمی در بخشهای غیر حضوری و بهره برداری صورت گرفته است که نشان از پشتکار و تلاش همکاران در اصفهان میباشد و به نظر میرسد در بخش خدمات غیر حضوری مشترکین با وجود آپ ها بتوانند به خدمات مورد نیاز خود دسترسی راحتتری داشته باشند.