فرهنگ عمومی » فرهنگ و هنر
کد خبر : 559536
جمعه - 16 آذر 1397 - 18:15
خواسته وزیرفرهنگ و ارشاد از دیگر وزارتخانه‌ها؛

پیوست‌های فرهنگی همراه با توسعه اقتصادی در چابهار لحاظ شود

‌وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سایر وزارتخانه ها خواست با پیوست های فرهنگی پروژه های توسعه فرهنگی را همراه با توسعه اقتصادی در چابهار پیش ببرند.

پیوست‌های فرهنگی همراه با توسعه اقتصادی در چابهار لحاظ شود

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایسنا- ‌سید عباس صالحی در دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان های چابهار، کنارک، سرباز و قصرقند در سالن همایش های بندرچابهار افزود: چابهار اهمیت خاصی در زمینه های مختلف دارد و هنرمندان آن نیز نقش آفرین خوبی هستند و همیشه خوش می درخشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تمام توجه ها به توسعه چابهار معطوف شده است زیرا توسعه سیستان و بلوچستان را در پی دارد، اظهار کرد: چابهار را دریچه توسعه ملی می دانیم باید نسبت های آن را با فرهنگ و جامعه رصد کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: توسعه چابهار رویکرد ملی است که نقش موثری در دیپلماسی شمال و جنوب دارد.

صالحی در ادامه بیان کرد: چابهار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، به طوری که رئیس جمهوری تاکید ویژه‌ای برای توسعه این شهرستان دارند.

وی بیان کرد: چابهار ویژگی های فرهنگی و هنری بسیار زیادی دارد که نیازمند نگاه ویژه است‌.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اهتمام و نگاه ویژه دولتمردان به پروژه های توسعه ای منطقه سال به سال در حاکمیت و دولت تقویت می شود.

صالحی خاطرنشان کرد: هم اینک سیستان وبلوچستان حرکت به سوی کم کردن فاصله هاست و این استان کم کم بسوی شاخص های ملی و استاندارد قدم بر می دارد.

وی از استاندار سیستان و بلوچستان، نمایندگان مجلس و فرمانداران استان خواست با نگاه های فرهنگی و مثبت بسیاری از مشکلات را مرتفع کنند.

صالحی با اشاره به تهیه تفاهمنامه ای با منطقه آزاد چابهار افزود: باید چابهار به یکی از پایگاه‌های مد و لباس و مدرسه هنر تبدیل شود و در این رابطه همکاری لازم را انجام می دهیم‌.

وی ادامه داد: حوزه فرهنگ و هنر باید یکی از مهمترین محرک های اقتصادی این استان باشد تا مسائلی چون بیمه هنرمندان، حمایت از فرهنگ های بلوچی، حمایت از هنرمندان و معیشت آنان و اقتصاد فرهنگ و هنر بصورت طبیعی تر در گردش باشد.

صالحی تصریح کرد: همه باید دست به دست هم بدهیم تا به مسیر قابل اطمینان تری برسیم و توسعه فرهنگی و توسعه اقتصادی همراهی بیشتری داشته باشند.

وی افزود: توسعه فرهنگی در چابهار نیاز است و باید پیش نیازهای آن بخوبی ارزیابی و تحلیل شود تا مشکلات دیگر پیش نیاید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: رئیس جمهوری همیشه در مورد توسعه چابهار حرف می زند و مسئولان نگاه خوب و توسعه ای به این منطقه دارند.

انتهای پیام/