استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 526446
پنجشنبه - 24 آبان 1397 - 21:45
معاون وزیر راه:

پیمانکار راه‌آهن جوین اسفراین فعال است / ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی زیرسازی تاکنون

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از شهرستان اسفراین گفت: عملیات زیرسازی راه آهن جوین به اسفراین با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۵ درصد به اتمام رسیده و پیمانکار فعال است و امیدواریم با تأمین منابع مالی بتوانیم در آینده فعالیت بیشتری در این محور داشته باشیم.

پیمانکار راه‌آهن جوین اسفراین فعال است / ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی زیرسازی تاکنون

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، عملیات اجرایی زیرسازی پروژه راه‌آهن جوین اسفراین ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در اسفراین گفت: عملیات اجرایی زیرسازی پروژه راه‌آهن جوین اسفراین به طول ۵۷ کیلومتر ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اسفراین معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به شهرستان اسفراین از دو پروژه در دست اجرا این شهرستان بازدید به عمل آورد.

علی خادمی در حاشیه این بازدیدها به خبرنگار فارس در اسفراین گفت: در سفر به شهرستان اسفراین از دو پروژه جاده‌ای و ریلی بازدید به عمل آمد که این پروژه‌ها هم برای منطقه و هم برای استان و هم برای کشور بسیار حائز اهمیت می‌باشند.

وی گفت: ما امروز به دعوت نماینده مردم اسفراین و همچنین مسئولین استان از پروژه‌های شهرستان اسفراین و همچنین کل پروژه‌های راه‌سازی و همچنین احداث مسیر ریلی در جنوب استان خراسان شمالی بازدید به عمل آوردیم که خوشبختانه این دو پروژه بسیار مهم و اساسی بوده که تأثیر زیادی در شبکه حمل‌ونقل جاده‌ای و شبکه ریلی خواهند داشت.

خادمی گفت: یکی از این پروژه‌ها پروژه جاده‌ای است که عملاً استان‌های سمنان، خراسان شمالی و خراسان رضوی را به هم متصل می‌کند و به‌عنوان کنارگذر استان خراسان شمالی هست و می‌تواند به‌عنوان یک محور جدید در آینده برای زوار امام رضا (ع) و برای ترانزیت به مرز باجگیران و کشور ترکمنستان بسیار مؤثر باشد و می‌تواند تحول بسیار جدی در منطقه داشته و رونق اقتصادی ایجاد کند.

وی در تشریح جزئیات این مسیر گفت: این محور طول حدود ۳۰۰ کیلومتر دارد که از میامی شروع می‌شود و به اسفراین و از اسفراین به قوچان ادامه می یابد که تاکنون ۱۵۰ کیلومتر آن احداث‌شده و ۱۵۰ کیلومتر دیگر هم بخشی از آن در حال عملیات اجرایی است.

معاون وزیر راه و شهرسایزی این جاده را دارای قابلیت انتقال بار ترافیک مسیر تهران – مشهد توصیف کرد و افزود: بخشی از بار اتوبان تهران – مشهد به این محور منتقل می‌شود و بار محور جنگل گلستان که از شمال  به سمت بجنورد و سپس به سمت مشهد مقدس وجود دارد، می‌تواند به این راه منتقل شود و باعث رونق خوبی هم در منطقه خواهد شد.

وی همچنین در خصوص پروژه ریلی جوین به اسفراین گفت:پروژه راه‌آهن جوین – اسفراین به بجنورد و سپس شیروان هست که طول این محور ریلی حدود ۲۰۹ کیلومتر بوده که بخش نخست آن اتصال اسفراین به شبکه ریلی هست که به طول ۵۷ کیلومتر حدفاصل جوین به اسفراین خوشبختانه عملیات زیرسازی این بخش با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۵ درصد به اتمام رسیده و پیمانکار فعال است و امیدواریم با تأمین منابع مالی بتوانیم در آینده فعالیت بیشتری در این محور داشته باشیم.

انتهای پیام/