استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 460577
چهارشنبه - 11 مهر 1397 - 21:36
استاندار خراسان شمالی:

پیش‌بینی کمک ۲ ونیم میلیاردی مردم خراسان شمالی در جشن عاطفه‌ها

استاندار خراسان شمالی گفت: سال گذشته ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک در جشن عاطفه‌ها استان جمع‌آوری‌شده و پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۲ و نیم میلیارد کمک جمع‌آوری شود.

پیش‌بینی کمک ۲ ونیم میلیاردی مردم خراسان شمالی در جشن عاطفه‌ها

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد،  محمدرضا خباز صبح امروز در جشن عاطفه‌ها در محل دبیرستان محمودیه بجنورد با اشاره به سخن پیامبر اکرم صلوات‌الله‌علیه گفت: اگر لبخندی را بر لبان انسانی بنشانیم نوعی عبادت محسوب می‌شود.

وی همچنین عنوان کرد: کسی که توان تأمین امکانات زندگی خود را ندارد و افراد فقط تماشاچی باشند نام انسان نهادن بر چنین کسانی جایز نیست.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه آدمیت ما نشان از نوع‌دوستی است افزود: نگاه اسلام این است که همه باید به فکر یکدیگر باشند و اساس دستورات اسلام نیز بر همین موضوع است.

وی آمار کمک‌های جمع‌آوری‌شده در سال گذشته را ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: با پیش‌بینی‌های انجام‌شده امسال حدود ۲ و نیم میلیارد کمک جمع‌آوری می‌شود.

وی کمک به دیگران را جز وظایف عقلی، دینی و شرعی خواند و عنوان کرد: تمام دستورات دینی و اسلام هم تکیه‌بر کمک و نوع‌دوستی دارد.

خباز در انتها به دانش آموزان نکاتی را در جهت مطالعه مطلوب یادآوری کرد و گفت: هنگام مطالعه وضو داشته باشید و روبه‌قبله مطالعه کنید و با علم و آگاهی وارد کلاس شوید که تمامی این‌ها در طول احترام به معلمین است.

همچنین در انتهای این جلسه اهرابی مدیرکل اداره کمیته امداد افزود: تنها فقر مالی باعث عقب‌ماندگی دانش آموزان نیست بلکه فقر فرهنگی نیز عامل اصلی است و این کمک‌ها تنها مختص جشن‌های ظاهری نیست.

انتهای پیام