ادبیات و نشر » فرهنگ عمومی
کد خبر : 747545
یکشنبه - 2 تیر 1398 - 11:21

پیش‌بینی کاهش قیمت زینک تا ۲۰ هزار تومان/ زینک در انبارها هست، ارشاد توزیع نمی‌کند

رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران از دیدار با برخی نمایندگان مجلس خبرداد و گفت: اگر آقایان بپذیرند و کمک کنند قضیه زینک و قیمت‌های نجومی آن از بین می‌رود و به زیر ۲۰ هزار تومان خواهد رسید.

پیش‌بینی کاهش قیمت زینک تا ۲۰ هزار تومان/ زینک در انبارها هست، ارشاد توزیع نمی‌کند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران اظهار داشت: هفته گذشته با تنی چند از نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون فرهنگی جلساتی برگزار شد.
وی با اشاره به صحبت با برخی نمایندگان بیان داشت: مشکلات امروز صنف چاپ و نشر در مقوله کاغذ، مقوا و زینک است، به خصوص زینک که می‌دانیم به اندازه یک سال جنس در انبارها موجود است، ولی ارشاد اقدام به توزیع آنها نمی‌کند!
ابوالحسنی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه این موارد با علی مطهری نماینده مجلس طی جلسه‌ای مطرح شد، گفت: صحبت‌هایی صورت گرفت و قرار شد با وزیر ارشاد و معاون فرهنگی این وزارتخانه پیگیری‌های لازم انجام شود. ما نیز طی امروز یا فردا با آقای جوادی معاون فرهنگی وزیر ارشاد گفت‌وگوهایی خواهیم داشت.
رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران با بیان اینکه بنده در رایزنی با نمایندگان مجلس اطمینان خاطر دادم که در صورت توزیع زینک‌های وارداتی قیمت بازار به کمتر از ۲۰ هزار تومان می‌رسد، تصریح کرد: اگر آقایان بپذیرند و کمک کنند قضیه زینک و قیمت‌های نجومی آن از بین می‌رود و به زیر ۲۰ هزار تومان خواهد رسید. ما نیز تمام تلاش خود را می‌کنیم و وعده همکاری می‌دهیم تا زینک‌های وارداتی با تائید و مسئولیت اتحادیه توزیع شود. در این صورت بنده ضمانت کاهش قیمت را می‌دهم.
به گفته وی، جنس وارد شده در انبارها موجود است اما عدم توزیع موجب افزایش قیمت‌ها شده. در این راستا با آقای خجسته رییس کمیسیون مفاسد اقتصادی هم جلساتی داشتیم. قرار شد ایشان مسأله اختلاف ارز را پیگیری کنند و در این راستا نامه‌هایی هم ارسال شده است. پیش بینی ما این است که به خروجی‌های خوبی خواهیم رسید.
وی به جلسه آتی با نمایندگان مجلس هم اشاره کرد و افزود: چنانچه موقعیتی فراهم آید هفته آینده نیز مجدد با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس و برخی نمایندگان جلساتی خواهیم داشت.
وی در پایان از برگزاری انتخابات اتحادیه در مورخ ۱۶ تیرماه اشاره کرد و گفت: با توجه به برگزاری انتخابات احتمالا جلسات در هفته جاری انجام شود.
انتهای پیام/