استانها » تولیدی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 616348
یکشنبه - 30 دی 1397 - 03:42
مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س):

پیش‌بینی ایجاد مراکز محله در بافت فرهنگی و تاریخی در بودجه ۹۸

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) از پیش‌بینی ایجاد مراکز محله در بافت فرهنگی و تاریخی در بودجه ۹۸ خبر داد.

پیش‌بینی ایجاد مراکز محله در بافت فرهنگی و تاریخی در بودجه ۹۸

به گزارش پایگاه خبری ربیع، علیرضا خاکی مهمترین الگو در این زمینه را الگوی دفتر تسهیل گری دانست و گفت: شناخت مساله هر محله با مشارکت ساکنین و اقدام در راستای رفع مشکلات وظیفه دفاتر تسهیل‌گری است که باید نسبت به شناخت نیازها و دغدغه های متفاوت هر محله اقدام شده و این نیازها رفع شود.
خاکی گفت: زیرساخت ها در این محلات فرسوده است و برخی بخش های معابر اصلاح می خواهد؛ سرانه سبز، ‌آموزشی و… کم است و باید با مشارکت نهادهای مرتبط نسبت به تکمیل آنها اقدام کرد؛ در بودجه ۹۸ پیش بینی شده که برای ایجاد مراکز محله و تامین خدمات برنامه ریزی انجام شود.
مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) یکی دیگر از راهکارها برای نوسازی بافت فرسوده را استفاده از ظرفیت مسکن امید عنوان کرد و گفت: با استفاده از این قالب تلاش داریم تا کمک به تولید مسکن با کمک ساکنین به وسیله تسهیلات و تشویق ها انگیزه های نوسازی افزایش یابد و تولید مسکن توسعه یافته و روند ساخت اصلاح شود.